هواشناسی گیلان اعلام کرد

ورود سامانه بارشی و خنک به گیلان؛ کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا چهارشنبه دمای هوا در استان گیلان ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است از صدور هشدار سطح نارنجی در ارتفاعات و دامنه‌ها برای عصر امروز خبر داد و گفت: رعد و برق در ارتفاعات شدید پیش بینی شده است.
محمد دادرس افزود: از فردا با ورود یک سامانه هوای بارشی و خنک دمای هوا در استان ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه بارش باران تا صبح جمعه در برخی مناطق استان شدید و خیلی شدید خواهد بود افزود: هشدار سطح نارنجی برای بارش‌ها هم در این مدت صادر شده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین با اشاره به اینکه کشاورزان ورود و خروج آب زمین‌های کشاورزی را در این مدت مدیریت کنند گفت: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.
محمد دادرس با بیان اینکه این سامانه هوای بارشی و خنک تا صبح جمعه در استان ماندگار است گفت: دریا امروز با ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریایی مناسب و فردا دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا یک متر و ۳۰ سانتی متر برای شنا و گردشگری دریایی نامناسب است.
وی افزود: دمای هوای شهر رشت مرکز استان ۳۰ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۵ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۱۳ درجه سلسیوس و لوشان با دمای ۳۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهرهای گیلان بود.

Share