جمعیت 7 میلیونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را تحقیر کردند

واکنش تند طهرانچی به اظهارات پزشکیان: پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در یک مسیر تحولی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا،‌ محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین رویداد هم‌اندیشی روسای سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ خرداد) در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در یک مسیر تحولی است، هرچند دیگران و کسانی که مدعیان مسند ریاست جمهوری هستند ندانند که چگونه این دانشگاه با عزت می‌خواهد پیش برود.

وی تصریح کرد: برای من دردناک است کسانی‌ که شعار «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» را سر می‌دهند و در سیاست خارجی شعار عزت دادند، در امور داخلی و برای رأی آوردن، بخش وسیعی از مردم را تحقیر می‌کنند. این کشور با افتخار، دانشگاه آزاد اسلامی را با نگاه تیزبین امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کرد و منابع انسانی در آن مشارکت داشته است. بدیهی است وقتی در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم، به جایی می‌رسیم که از ۴ میلیون دانشجوی کشور یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این افتخار است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: وقتی به دانشگاه آزاد اسلامی می‌رسند، می‌گویند چرا دانشگاه آزادی‌ها در سمت و مسئولیت هستند؟! مسلماً پاسخ این تحقیر را در هشتم تیرماه خواهند دید. این رفتار و گفتار خودبرتربینی و دگردیسی است که فارغ‌التحصیلان خارجی خوب هستند، درحالیکه اساساً ریشه کشور را فارغ‌التحصیلان فرانسه و انگلیس در دوره قاجار و پهلوی درآورند، اکنون برخی شعار می‌دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی دسته دوم هستند و به دانشگاه تهران می‌روند که برای آنها هورا بکشند. این رفتار از کسی که هم‌نشین نهج‌البلاغه و قرآن است، شایسته نیست. توصیه می‌کنم ایشان یکبار دیگر به قرآن و نهج‌البلاغه رجوع داشته باشند و آخرت خود را برای این مسائل نگذارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این اتفاقات یک امتحان الهی است، حضرت علی (ع) حاضر نشد هیچ قومی را مسخره کند، چطور به خود اجازه می‌دهید که جمعیت ۷ میلیونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را تحقیر کنید. درحالیکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه سرآمدانی هستند که بی نام و نشان در دنیای علم درخشیدند. این سخنان عامیانه برای رأی آوردن ارزش تحقیر کردن دیگران را ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر این نامزد محترم اطلاعی از خدمات، تحولات و پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ندارند، آماده‌ایم که یک تور برگزار کنیم تا بدانند در دانشگاه آزاد اسلامی چه خبر است؟

گفتنی است، یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در میزگرد فرهنگی گفته بود «در زمانی که ما دانشگاه می‌رفتیم تمام اساتید ما از خارج آمده بودند و الان رییس دانشگاه و معاونانش فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد است آدم نمی‌خواهد بیاید مورد به مورد بگوید اشکال داریم.»

واکنش کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به اظهارت پزشکیان

ن کانون با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات مسعود پزشکیان، کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرد: «انتخابات محل تضارب آرا و انتقال مفاهیم دقیق، منصفانه، صادقانه و مبتنی بر واقعیت‌ها به مردم است. واقعیت این است که خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به عرصه علم سبب تربیت نیروهای متخصص و ورود آنها به عرصه‌هایی شده که ثمرات آن در حوزه‌های مختلف تخصصی منشا اثراتی غیرقابل انکار است. امروز عرصه‌های مختلف کشور شاهد خدمت نخبگانی در همه رشته‌ها از فنی و مهندسی تا پزشکی و علوم انسانی و… هستیم که این مهم مرهون اعتماد به جوانان و توان داخلی برای به حرکت درآوردن قطار تحول و پیشرفت کشور است؛ موضوعی که گویا برای برخی از کاندیداها محلی از اعراب نداشته و در ضدیت با نگاه جدی آنها به غرب است.

آقای پزشکیان شما ضمن انگار و در عین حال توهین به جامعه چند ده هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی، باید به خاطر داشته باشید که عرصه انتخابات را نباید جولانگاه تولید بی اخلاقی و بداخلاقی سیاسی و علمی کنید و برای کسب رأی همه دستاوردها را به قربانگاه برده و ذبح کنید. شاید باید به شما یادآوری شود که سهم دانشگاه آزاد از بدنه ۴ میلیون نفری دانشجویان کشور، یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوست و این سهم نشانگر نقش قابل توجه این مجموعه بزرگ انقلابی و علمی است. این آمار در کنار خانواده ۸ میلیونی فارغ التحصیلان این دانشگاه اساسا امکان انکار سهم و نقش چنین مجموعه‌ای را منتفی می‌کند مگر اینکه عده‌ای بتوانند رو به دوربین هم دروغ بگویند و هم منکر همه دستاوردها شوند.

اینکه در کمال تاسف نامزدی با همراهی گروهی خاص که خود را برتر از سایر بدنه علمی دانسته و با نگاهی تحقیرآمیز به همگان، از عدالت آموزشی و علمی نیز سخن به میان می‌آورند، به خود اجازه داده که حیثیت مجموعه علمی، بزرگ و نخبگانی دانشگاه آزاد را مورد حمله قرار داده و اساسا همه اساتید و دانشجویان این مجموعه را زیر سوال ببرند، نشانه خوبی است که تشخیص دهیم سمت درست تاریخ در برهه کنونی کدام سو است.

به گزارش روابط عمومی کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بر این اساس کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاهیان بخصوص خانواده دانشگاه آزاد، ضمن ابراز تأسف و محکوم کردن رویه‌های غیراخلاقی برخی کاندیداها برای هویت‌بخشی به خود، اعلام می‌دارد که تکرار چنین رویکردهای را تحمل نکرده و اعاده حیثیت و سایر پیگیری‌ها را بر خود لازم خواهد دانست. البته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد روز ۸ تیر با انتخابی آگاهانه به چنین رویه هایی پاسخ خواهند داد.»

Share