مدیرکل پست گیلان در جلسه با مدیران دفاتر ict روستایی مطرح کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر ict در توسعه اقتصاد دیجیتال روستایی

مدیرکل پست گیلان گفت: با توسعه تجارت الکترونیک در روستاها و استفاده از ظرفیت حمل و نقل شرکت ملی پست شرایطی پیش خواهد آمد تا ارسال کالا و محصولات از روستا‌ها به اقصی نقاط کشور به راحتی صورت پذیرد که این موضوع علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب توسعه اقتصادی در روستا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه مدیرکل پست گیلان با مدیران دفاتر ict شهرستان‌های شرق گیلان در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد.

محمدحسین هوشنگی، مدیرکل پست گیلان در این جلسه به تشریح رویکرد وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه خدمات در روستاها پرداخت و اظهار داشت: دفاتر‌ای سی تی بعنوان نقاط تماس در روستاها و در گاه ارائه خدمات مورد توجه وزارت است و این دفاتر می‌توانند بعنوان واسط بین مردم و تولید کنندگان محصولات بومی و مشاغل خرد و خانگی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: با توسعه تجارت الکترونیک در روستاها و استفاده از ظرفیت حمل و نقل شرکت ملی پست شرایطی پیش خواهد آمد تا ارسال کالا و محصولات از روستا‌ها به اقصی نقاط کشور به راحتی صورت پذیرد که این موضوع علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب توسعه اقتصادی در روستا خواهد شد.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به ظهور فناوری‌های نوین در کسب و کالاهای دیجیتال، واسط‌های پستی را نمونه‌ای از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک برای کسب و کارها دانست و خاطر نشان کرد: دفاتر ‌ای سی تی روستایی می‌توانند نسبت به شناسایی تولید کنندگان محصولات استراتژیک اقدام و آن‌ها را به سمت استفاده از این بسترها به منظور رونق بازارهای الکترونیک سوق دهند.

بنا براین گزارش، در ادامه جلسه قوانین و رعایت الزامات مربوط به قبول و توزیع مر سولات در دفاتر پست روستایی توسط کارشناسان پست گیلان تشریح شد.

گفتنی است مدیر کل پست گیلان در پایان این دیدار از ابراهیم رامین فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان در خصوص مساعدت در برگزاری این جلسه تقدیر کرد.

Share