مدیرعامل آبفای گیلان اعلام کرد؛

برخورداری بیش از ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان گفت: بیش از ۱۶۹ هزار مشترک روستایی در قالب طرح محرومیت زدایی تا پایان سال از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا غیاثی مدیرعامل آبفای گیلان اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی شرب به روستاهای دارای تنش آبی استان گیلان طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، در پنجم دیماه ۱۴۰۰ در قالب طرح محرومیت زدایی، جهت اجرای عملیات در ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ تک روستا در سطح استان گیلان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان توسط دو معین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان آغاز شد.

وی افزود: اجرای یک هزار و ۶۲۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب؛ احداث ۷۴ باب مخزن ذخیره به حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب، احداث ۷۱ باب ایستگاه پمپاژ، حفر ۳۱ حلقه چاه، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه احجام عملیاتی این طرح می‌باشد.

غیاثی ادامه داد: تا به امروز طرح محرومیت‌زدایی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی، در ۹۰ روستای استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۴۱ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان به اتمام و بهره برداری رسیده است، عملیات اجرا شده شامل حفر ۱۴ حلقه چاه، لوله‌گذاری یک هزار و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب، احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ؛ بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، ساخت ۱۰ باب مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان ضمن اشاره به تعهد شرکت برای اتمام اجرای ۳۷۲ پروژه دیگر از این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ گفت: با اجرا و افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ مشترک روستایی از نتایج آن بهره‌مند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان قرار خواهند گرفت.

Share