یک ویدئوی قدیمی که بار دیگر در ایران پربیننده شده است

سه وظیفه اصلی حکومت از دیدگاه آیت الله سیستانی؛ از حفظ امنیت تا خدمات اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عدنان الزرفیه استاندار نجف در سال‌ های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵  بود. در این ویدئو که البته قدیمی است ولی این روزها بار دیگر در فضای مجازی ایران به شدت پربیننده، او از رویکردهای آیت العظمی سیستانی در قبال حکومت می گوید که بسیار جالب توجه است.

وی می گوید که این مرجع بزرگ تقلید، در طول ۱۵ سال از استاندار، سه مطالبه اصلی داشته است و هیچ گاه توصیه های دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر و نظایر آن نداشته است.
عدنان الزرفیه تاکید می کند: به‌خدا قسم تمام ‏توصیه‌های آیت الله سیستانی یا “حفظ امنیت” بود و یا “خدمات اجتماعی” یا “رسیدگی به فقرا”.

استاندار اسبق نجف همچنین به نقل خاطره ای از آیت الله العظمی سیستانی می پردازد و می گوید: سال ۲۰۰۵ که خدمت ایشان رسیدم، اولین چیزی که از من ‏درخواست کرد این بود که تمام خانه‌ها را بازرسی و سلاح‌های غیرمجاز را جمع کنم. دومین درخواستش هم این بود که اولین خانه برای بازرسی خانه‌ی خودش باشد.

عرض کردم نمی‌توانم وارد خانه شما بشوم.‏ درست نیست با مأمورین وارد شویم و خانه‌ی شما را بازرسی کنیم، ایشان فرمودند: نه، ‏اول باید خانه‌ من را بازرسی کنید.

من هم مأمور فرستادم و خانه ایشان را ‏بازرسی کردند.‏ بعد از بازرسی فرمود که حالا به سراغ باقی خانه‌ها ‏بروید و دیگر کسی عذری برای نگهداری سلاح نباید داشته باشد.
این ویدئو را ببینید:

Share