مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ایثارگران مستحق نیستند بلکه محق هستند | برگزاری دومین کنگره شهدای گیلان در اردیبهشت ۱۴۰۳

داوطلب با اشاره به اینکه در اردیبهشت سال ۱۴۰۴ دومین کنگره شهیدان در استان گیلان برگزار خواهد شد، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۷ هزار و هفتصد و سی و شش دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ۷ هزار تماس تلفنی با خانواده‌های محترم و همچنین ۲ هزار و پانصد و سی و شش دیدار چهره به چهره توسط بنده صورت گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۹ اسفند ماه) نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به مناسبت سالروز تاسیس این بنیاد مطرح کرد: بنیاد شهید دستگاه عصمت و طهارت است و در این روز هر نفسی که از سوی والدین، همسران و فرزندان می‌دمد، سرمایه انقلاب و وطنمان است.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ما علی‌رغم همه مشکلات و کم و کسری‌ها، قدرتمندانه در مسیر انقلاب جادوانه، ایستادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تأکید کرد: قریب به دوسال دشمن برای نیامدن مردم به پای صندوق‌های رأی برنامه‌ریزی کرد اما مردم با حضوری شکوهمند در انتخابات شرکت کردند.

ایثارگران مستحق نیستند بلکه محق هستند | برگزاری دومین کنگره شهدای گیلان در اردیبهشت ۱۴۰۴

داوطلب با بیان اینکه همه مدیران باید بابت تمام کسری‌ها از مردم عذرخواهی کنند، تصریح کرد: هیچ ایثارگری بیش از آنچه که در قانون آمده درخواست نمی‌کند؛ وظیفه ما تبیین کامل حق و حقوق این بزرگواران است زیرا آنان مستحق نیستند بلکه محق هستند.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت سال ۱۴۰۴ دومین کنگره شهیدان در استان گیلان برگزار خواهد شد، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۷ هزار و هفتصد و سی و شش دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ۷ هزار تماس تلفنی با خانواده‌های محترم و همچنین ۲ هزار و پانصد و سی و شش دیدار چهره به چهره توسط بنده صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه در استان گیلان ۱۷ شهرستان دارای اداره بنیاد شهید است، مطرح کرد: استان گیلان، استانی آسیب‌پذیر اما با این حال استان اولین‌ها است.

به گزارش دیارمیرزا، داوطلب همچنین ادامه داد: انقلاب ما از سال ۱۳۰۰ با حضور میرزاکوچک خان جنگلی آغاز شد، مردم ما مرد مردم شهید دوست و شهیدپروری هستند که پای ولایت ایستاده‌اند.

۲۲۰ هزار سند از ۲ هزار ۳۰۰ شهید ثبت شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در خصوص جانبازان و ایثارگران بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و نود و هشت نفر از جانبازان و ایثارگران حقوقی را از سوی این بنیاد دریافت می‌کنند و در سال ۱۴۰۲ به همه جانبازانی که در صف بازنشستگی قرار گرفته بودند، پاداش بازنشستگی به مانند بازنشستگان کارمند دولت اهدا شده است.

وی در خصوص عملکرد بنیاد شهید در خصوص ثبت و ضبط مستندات شهیدان، مطرح کرد: تا کنون ۲۲۰ هزار سند اعم از دست نوشته‌ها، تصاویر و وصیت‌نامه‌ها و… از ۲ هزار ۳۰۰ شهید در قالب ۵ دفتر وصیت‌نامه، ۴ مستند فاخر در رابطه با شهدای شاخص ثبت و ضبط شده است همچنین تا کنون ۳ هزار مصاحبه با خانواده شهیدان جهت حفظ آثار  برای نسل‌های بعد انجام شده است.

داوطلب افزود: معاونت فرهنگی بنیاد شهید در رابطه با تکریم خانواده شهدا طرحی با عنوان «سلام شهید» در خصوص دیدار با والدین شهدا از ۲۲ اسفند مطرح کرده است که از همه عزیزان خواهشمندیم که در این طرح شرکت داشته باشند.

درصدد ایجاد گلزارهای شهدای جدید هستیم

به گزارش دیارمیرزا، وی در خصوص گلزارهای شهدا نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۱ گلزار شهدا با ۸ هزار شهید در استان وجود دارد که تقریبا ۹۹ درصد گلزارها تکمیل هستند و درصدد ایجاد گلزارهای جدید هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در خصوص برنامه‌های ۲۲ اسفند به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید، اعلام کرد: به مناسبت ۴۵ سال شکوه ایثار با ۴۵ برنامه در سالروز تاسیس بنیاد شهید در خدمت مردم عزیز ایران خواهیم بود.

داوطلب ادامه داد: برخی از این برنامه‌ها اعم از همایش قرآنی به مناسبت فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، همایش شکوه ایثار، برگزاری مراسم کاشت ۸ هزار نهال در ورزشگاه سردار جنگل، دیدار با خانواده شهدا از ۲۲ اسفند به مدت یک ماه تا عید سعید فطر، برگزاری میز خدمت قضایی و… خواهد بود.

Share