پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه ریلی رشت – کاسپین با ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه
معاون وزیر راه و شهرسازی از تحقق اقتصاد دریا محور با افتتاح خط ریلی رشت -کاسپین خبر داد و گفت: حلقه تکمیلی کریدور شمال-جنوب از طریق دریا با اجرای این پروژه به ثمر مینشیند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، خیر الله خادمی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن رشت – کاسپین اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژههای زیربنایی گیلان از جمله باقیمانده آزادراه رشت – قزوین و راه آهن رشت – کاسپین در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تحقق اقتصاد دریا محور با افتتاح خط ریلی رشت -کاسپین خبر داد و اضافه کرد: حلقه تکمیلی کریدور شمال جنوب از طریق دریا با اجرای پروژه ریلی رشت – کاسپین به ثمر مینشیند که از اولویتهای دولت سیزدهم است.
خادمی از پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه ریلی رشت – کاسپین خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما ارزش اسمی این طرح امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.
وی با اشاره به مراحل پایانی ۸ کیلومتر باقیماندهی آزادراه رشت قزوین حدفاصل رودبار به منجیل افزود: برای این ۸ کیلومتر از آزادراه باقیمانده در حدفاصل رودبار تا منجیل هم، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و و ارزش روز این طرح اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی طرح باقیمانده آزادراه قزوین – رشت از لحاظ حجم کار، نوع مهندسی و هزینهای که برای آن شده از طرحهای بزرگ و اساسی کشور است که با فن آوری کاملاً بومی انجام شده است.
دیدگاه