صدور سند مالکیت برای متصرفان واجد شرایط اراضی دولتی فقط تا پایان سال!
در راستای ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی و برخورداری از تسهیلات بازآفرینی برای ساختمانهای احداث شده در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیررسمی، مهلت تشکیل پرونده برای ساکنین این محلهها تا پایان سال مقدور میباشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اظهار کرد: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، میتوانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان گیلان مراجعه کنند.
فلاحتگرافزود: پیش ثبت نام متقاضیان میبایست ابتدا در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره کل راه وشهرسازی گیلان یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.
وی تصریح کرد: وفق بند (م) تبصره۱۱ قانون بودجه سال۱۴۰۲این امکان تا پایان سال جاری برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساکنان سکونتگاههای غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.
محمدرضا فلاحتگر اعطای سند به صاحبان این محدودهها را مهمترین اقدام دولت در ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی برشمرد وگفت: این امر باعث میشود پس از دریافت سند رسمی، پروانه نوسازی دریافت کنند و نسبت به نوسازی و مقاومسازی واحدهای مذکور اقدام کرده و از سیستم مالی و اعتباری کشور بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند.
وی گفت: طرح سنددار کردن خانههای واقع در مناطق کمبرخوردار و حاشیه شهرها، مزایایی نظیر برخورداری از خدمات شهری و معتبر شدن اسناد در نظام بانکی برای ساکنان این بافتها دارد؛ این اقدام برای نوسازی بافتهای فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافتها و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
دیدگاه