جنگ اوکراین؛

واگنر: ارتش روسیه مواضع ما را موشک باران کرد | وزارت دفاع روسیه تکذیب کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی اخبار و اطلاعات نشر شده در شبکه های اجتماعی مربوط به گروه واگنر و یوگنی پریگوژین جعلی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منابع خبری گزارش می‌دهند گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.  در این گزارش‌ها به نقل از یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر آمده است: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

پریگوژین مدعی شده که این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند.

وی همچنین مدعی شده است: «ما آماده بودیم به وزارت دفاع [روسیه] امتیاز بدهیم، سلاح‌هایمان را تحویل بدهیم و راه حلی درباره اینکه چطور می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم پیدا کنیم. اما آنها باز هم ادامه دادند.»

مطابق این گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

پریگوژین مدعی شده سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه شخصاً وارد «روستوف» شده تا این عملیات برای نابود کردن واگنر را انجام دهد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تمام پیام ها و فریم های ویدئویی که از طرف یوگنی پریگوژین در شبکه های اجتماعی در مورد ادعای “حمله وزارت دفاع روسیه به اردوگاه های واگنر” نشر شده است با واقعیت مطابقت ندارد و یک تنش‌زایی رسانه‌ای اطلاعاتی است.
وزارت دفاع روسیه در این بیانیه افزود: نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط مقدم جبهه با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می دهند.
در۲۲:۴۰ دقیقه نیز دفتر کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور پوتین از تمام رویدادهای پیرامون واگنر و پریگوژین مطلع شده و اقدامات لازم در حال انجام است.
بنا به اطلاعات منتشر شده از کمیته ملی ضد تروریسم، اخبار منتشر شده با نام یوگنی پریگوژین هیچ مبنا و اساس واقعی ندارد.
سرویس اطلاعاتی روسیه اف اس ب، در رابطه با این نشریات و دعوت نیروها و مردم به شورش مسلحانه، پرونده جنایی تشکیل داده و خواستار توقف فوری اقدامات غیرقانونی است.
پیشتر اخبار جعلی مربوط به حمله راکتی نیرو های ارتش روسیه به مقر اردوگاه گروه واگنر در شبکه های مجازی منتشر شده بود.

Share