بخش خصوصی توانمند و همراه در بندرکاسپین ظرفیت ارزشمند و مناسبی برای توسعه است
بندر کاسپیَن به عنوان بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و راه اندازی کریدور شمال – جنوب در سواحل شهرستان انزلی واقع در محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی در حال ساخت است.
بندر کاسپیَن به عنوان بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و راه اندازی کریدور شمال – جنوب در سواحل شهرستان انزلی واقع در محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی در حال ساخت است.
به گفته مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در خصوص ظرفیتهای مهم ایجاد شده در این بندر میگوید:
در حال حاضر ۳ پست اسکله چند منظوره و یک پست اسکله دلفین به مرحله بهره برداری رسیده است که در سال آینده یک پست اسکله چند منظوره و یک اسکله رو رو به ظرفیتهای این بندر اضافه خواهند شد.
مهندس کسری احسانی در ادامه این یادداشت میگوید: با بالا رفتن حجم مبادلات تجاری در این مجتمع بندری، بخش خصوصی مستقر با داشتن ظرفیتیهای بالایی همچون اسکلههای مخصوص کشتیهای فله بر مایع، و اسکلههای چند منظوره و دارا بودن مخازن روغن و سوخت و ظرفیت ۴۰هزارتن سیلوی غلات و محوطههای سرپوشیده و سرباز بندری؛ سعی دارد نقش بسزائی در ورود اقلام اساسی و مورد نیاز کشور ایجاد کند.
این فعال اقتصادی علل اصلی رونق همه جانبه بندرکاسپین را که با ظرفیت ارزشمند و مناسب برای توسعه و آینده گام برمیدارد، بخش خصوصی توانمند و همراه در بندرکاسپین دانست و گفت: در راستای وظایف ذاتی بخش خصوصی و تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت اقتصادی کشور بخاطر تحریمهای ظالمانه و ناجوانمردانه مستکبرین، بخش خصوصی مستقر در مجتمع بندری کاسپین در صدد آن است که ظرفیت مخازن را جهت ورود روغن که از اقلام اساسی است تا سقف ۲۰ هزار تن افزایش دهد.
مهندس کسری احسانی در بخش پایانی یادداشت خود میگوید: نگاه به منطقه آزاد انزلی نگاه به کل مناطق آزاد کشور است و هر تلاشی که در این منطقه میشود باید برای جلب منفعت عمومی و ملی باشد.
دیدگاه