در صحن شورای شهر رشت؛

انتقاد شدید رضویان از عدم رفع معضلات ترافیکی رشت؛ اعتبارات در بودجه دیده شده اما هزینه نشد

رضویان با اشاره به اینکه تابلوها و علائم این شهر فرسوده شده است، گفت: اگر برای شهروند نمیتوانیم توسعه شهر فراهم کنیم لااقل نوسازی شهر را انجام دهیم، علائم همه سوخته، گلی شده، از بین رفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حسین رضویان عضو شورای شهر رشت در صحن علنی شورا با اشاره به اینکه قبل از انتخابات با تحقیق میدانی همشهریان ما سه خواسته اساسی داشتند، گفت: یکی از خواسته های مردم حل مسئله ترافیک بود که تاکنون به نتایج قابل قبولی نرسیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ساعت ها انرژی و نیروی انسانی در ترافیک شهر رشت هدر می رود، افزود: مردم  از ابتدای صبح تا پاسی از شب در بسیاری از معابر و خیابانهای این شهر با ازدحام ماشین ها و ترافیک دست به گریبان هستند و به حق از مدیریت شهری ناراضی هستند.

رضویان با این پرسش که آیا مهندسی که یک خیابان، فلکه ای یا میدان را طراحی کرده آیا نمی‌دانسته که عرض معبر چقدر باید باشد، ادامه داد: امروز شاهد هستیم اکثر این فلکه ها با موانع عرضشان محدود شده و از چند صد متر مانده به میدان و فلکه ترافیک زیادی را شاهد هستیم. آیا مهندس طراح نمی‌دانست که تعداد تقاطع چقدر باید باشد امروز یک تقاطعی باز است و فردا بسته! چه کسی در مورد این مسائل پاسخ گو است؟ تا چه وقت باید وعده داد و تا کی باید به مردم امید داد و آنها عملی نبینند.

این عضو شورا در ادامه نطق خود گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ مواردی که شورای شهر مصوب شده درباره ترافیک را بررسی کردم، از ابتدا قرار بود که برای حل مساله ترافیک رشت مطالعاتی صورت گیرد تا مساله ترافیک رشت کارشناسی و به درستی حل شود که برای این کار ۲۰  هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بودجه کنار گذاشته شد که از این میزان فقط ۲هزار و ۶۰۸ میلیون ریال هزینه شد.

وی ادامه داد: برای خرید و اجرای تابلو ها، چراغ ها، گاردریل ها، جداگننده و سایر علائم ۷ هزار و پانصد میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که از میزان تنها رقم ناچیزی برای این موارد هزینه شده است.

رضویان با اشاره به اینکه تابلوها و علائم این شهر فرسوده شده است، گفت: اگر برای شهروند نمیتوانیم توسعه شهر فراهم کنیم لااقل نوسازی شهر را انجام دهیم، علائم همه سوخته، گلی شده، از بین رفته و…

وی ادامه داد: از پلیس راهنمایی و رانندگی پرسیدم که چرا این نوسازی ها انجام نمی شود؟ در خیابان پرستار یک سمت باید دقایقی پشت چراغ قرمز بایستیم و سمت دیگر هنوز پا روی گاز و ترمز نیامده، چراغ قرمز می شود! مگر برای هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی پول نگذاشتیم؟!

رضویان با بیان اینکه برای هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی ۱۵هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده بود گفت: متاسفانه از این رقم هیچ مبلغی برای هوشمند سازی هزینه نشده است. همچنین برای خرید تجهیزات مورد نیاز جهت نظم بخشیدن و روان سازی ترافیک، احداث تابلو های پیام متغیر خبری، ساخت و تعمیر و مرمت ایستگاه های اتوبوس شهر، برای پارکینگ طبقاتی، علی رغم اینکه اعتبار دیده شده اما هیچ هزینه ای نشده است.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه آقای عباس نژاد رئیس کمیسیون جمل و نقل و ترافیک شهر بارها بر روی خرید زمین در برای پارکینگ طبقاتی، مکانیزه و همسطح تاکید داشته اند، افزود: شرمنده ام که بگویم هیچ هزینه ای نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با چشم گفتن و عمل نکردن مسئولان میتوانند به راحتی از این مساله سرباز زنند، گفت: اینطور نیست که عضو شورا بگوید ترافیک را حلش کنید و مدیر اجرایی بگوید چشم و هیچ اقدامی انجام ندهد. نامه ای برای مهندس یزدانی سرپرست محترم شهرداری تنظیم شده و منتظر هستم ظرف یک هفته پاسخ شهرداری پیرامون مباحث مطرح شده را دریافت کنم و اگر این پاسخ ها روشن و شفاف نباشد از ظرفیتهای قانونی برای پیگیری امور استفاده می کنم.

Share