مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

۱۴ میلیارد تومان برای کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه عضدی رشت هزینه شد

جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: برای کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه شهید عضدی شهرستان رشت ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جهانبخش آرمان عنوان کرد: عملیات بذرپاشی برای کاشت چمن طبیعی نیز آغاز شده و حدود ۲ ماه فرصت لازم است تا بذرهای کاشته شده به چمن تبدیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: برای کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه شهید عضدی رشت حدود ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که البته زیرساخت‌های لازم برای این امر با دقت انجام شده تا برای کاشت چمن طبیعی با مشکلی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: قرار است بهار سال آینده مراحل مرمت و بازسای این ورزشگاه خاتمه یابد تا تیم‌های فوتبال شهرستان رشت بتوانند از این ورزشگاه برای بازی‌های خانگی خود استفاده کنند.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان ادامه داد: قبل از بذرپاشی و کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه شهید عضدی رشت مراحل زیادی انجام شد که می‌توان به جمع‌آوری چمن مصنوعی، خاک‌برداری، کانال‌کشی، کودپاشی، نصب سیستم‌های آبیاری دستی و اتوماتیک اشاره کرد.

وی بیان کرد: چمن طبیعی ورزشگاه شهید عضدی رشت طبق استانداردهای جهانی و یکی از بهترین چمن‌های طبیعی است که در این ورزشگاه کاشت می‌شود تا پس از سال‌ها این ورزشگاه دارای چمن طبیعی مناسب و استاندارد شود.

آرمان خاطرنشان کرد: این ورزشگاه پس از بازسازی و مرمت فقط برای انجام بازی‌های خانگی داماش و سپیدرود رشت استفاده می‌شود و از این ورزشگاه برای آموزش مدارس فوتبال، انجام بازی‌های دوستانه و سایر موارد استفاده نخواهد شد.

ورزشگاه شهید عضدی رشت با گنجایش حدود ۱۵ هزار نفر در خیابان جهان پهلوان نامجو شهر قرار دارد که اکثر فوتبال دوستان رشت آن را ورزشگاه اصلی شهرستان می‌دانند و ورزشگاه خانگی تیم‌های فوتبال رشت در لیگ‌های مختلف نیز محسوب می‌شود.

این ورزشگاه سال ۹۶ مورد بازسازی کلی قرار گرفت که با تخریب سکوهای اصلی روبروی جایگاه عملا انجام بازی‌های فوتبال تیمهای رشتی در این ورزشگاه لغو و هم‌اینک بازی نمایندگان فوتبال رشت در ورزشگاه سردار جنگل این شهر برگزار می‌شود.

Share