85 درصد فارغ التحصیلان هنرستان های آموزش وپرورش شاغل هستند

یوسف نوری: ‌کنکور به معنای واقعی ‌آموزش و پرورش را بیچاره کرده است

وزیر آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس خواست تا کار آموزش و پرورش را به کنکور گره نزنند چرا که کنکور به معنای واقعی در سال‌های اخیر آموزش و پرورش را بیچاره کرده و نتوانسته در مسیر تعلیم و تربیت راهگشا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، یوسف نوری عصر امروز در نشست با جامعه فرهنگیان و معلمان در اردبیل اظهار داشت: حوزه فرهنگی و تربیتی را باید جدی بگیریم چرا که در این حوزه ما نیازمند تحولات اساسی هستیم تا بهترین نسل را تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.

وی ضرورت میدان دادن به دانش‌آموزان و برآورده کردن خواسته‌های آنها را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی را می‌خواهیم به اردو ببریم، تنها این اردو رفتن به فندقلو و سرعین محدود نشود بلکه بهتر است در قالب اردوهای ساده دانش‌آموزان را با مشاغل مختلف نظیر نانوایی، بانکداری و سایر مشاغل آشنا کنیم تا آنها عالمانه و با نگاه واقع‌بینانه شغل و آینده خود را برگزینند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید چنین اردوها و سفرهای تربیتی و آموزشی هدفمند و درست انجام شده و از خود دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های مختلف کمک گرفته و فرصت ظهور و بروز استعداد آنها را فراهم کنیم.

نوری افزود: در کنار دانش‌آموزان، باید از مجموعه‌های بیرونی و همچنین توانمندی اولیا بیشتر بهره گرفته تا در مسیر درست برنامه‌های آموزشی و تربیتی را اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به شدت از کارهای نمایشی و مقطعی پرهیز می‌کنیم و به دنبال کارهای مبنایی و عقلانی هستیم تا آثار ماندگاری را در اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها مشاهده کنیم.

نوری اضافه کرد: آموزش و پرورش به نخ تسبیحی می‌ماند که اگر پاره شود، دانه‌های آن همه جا پراکنده خواهد شد و ما نمی‌توانیم نسبت به جمع کردن آنها اقدام کنیم بلکه بهتر است همچون دانه‌های تسبیح تمام اهداف آموزش و پرورش در کنار هم به درستی قرار گرفته و چینش واقعی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ما روی کتب درسی کار عالمانه و عاقلانه را انجام می‌دهیم و به دور از روزمرگی‌ها و تغییرات زودگذر، به دنبال برطرف کردن ضعف‌های گذشته هستیم چرا که باید این ضعف‌ها به شکل درست و صحیح برطرف شود.

نوری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: حوزه پرورشی باید نسبت خود را با اولیای دانش‌آموزان، رسانه، فناوری‌های جدید، مسجد، هیئت‌های مذهبی و… به خوبی تعیین کند تا ما بتوانیم بر اساس نقشه ترسیم شده، تربیت دانش‌آموزان را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هر مدرسه باید بر اساس نقشه طراحی شده و با یک نسخه درست در تربیت دانش‌آموزان ورود پیدا کنند و ما در تقویت محتواهای آموزشی باید از ظرفیت‌های همه محققان و پژوهشگران استفاده کنیم.

نوری ضرورت توجه به امر ارزشیابی و آزمون دانش‌آموزان را در مراحل مختلف یادآور شد و گفت: این ارزشیابی باید به شکل کیفی و درست انجام شده و به دور از نگاه مچ‌گیری، فرصت خوبی را برای تعالی دانش‌آموزان فراهم کند.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا کار آموزش و پرورش را به کنکور گره نزنند چرا که کنکور به معنای واقعی در سال‌های اخیر آموزش و پرورش را بیچاره کرده و نتوانسته در مسیر تعلیم و تربیت راهگشا باشد.

۸۵ درصد فارغ التحصیلان هنرستان های آموزش وپرورش شاغل هستند

نوری همچنین در جلسه شورای آموزش وپرورش استان اردبیل اظهار داشت: حدود ۸۵ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان های آموزش وپرورش در کشور شاغل هستند که این نشان از تاثیرگذاری بالای مهارت آموزی است.

وی گفت: طرح رتبه بندی معلمان در کشور اجرا می شود وخوشبختانه این طرح تا کنون به خوبی پیش رفته است.

وزیر آموزش وپرورش گفت:مدرسه‌ها باید فضای شاد و آرامش برای دانش‌آموزان و خانواده داشته باشد و حتی در ساعات غیر‌تعطیل هم درب مدارس برای حضور خانواده‌ها و دانش‌آموزان باز باشد.

نوری بیان کرد:متاسفانه  وضعیت شاخص‌های آموزشی در اردبیل خوب نیست ونیاز است در این راستا برای ارتقای شاخص های آموزشی اقدامات هدفمند وبابرنامه انجام شود.

وی بر احداث وبهره برداری  مدرسه دارالفنون اردبیل تا سال آینده تاکید کرد وگفت:این مدرسه دخترانه وپسرانه خواهد بود که باهمکاری بانک پاسارگارد ایجاد می شود.

وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت:طرح ویژه ای برای دانشگاه فرهنگیان اردبیل تدوین شود تابراساس این طرح اعتبارات لازم اختصاص یابد ولی برای تجهیزات این دانشگاه اعتباراتی اختصاص می یابد‌.

Share