نکات جالب تبلیغات گوگل ادز
سرویس تبلیغات در گوگل به نام، گوگل ادز (Google Ads) شناخته میشود. گوگل ادز، یک پلتفرم تبلیغاتی که در سال ۲۰۰۰ با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) برای اولین بار معرفی شد و بعد در سال ۲۰۱۸ به گوگل ادز، تغییر پیدا کرد.
برای شناخته شدن کسبوکار شما در دنیای دیجیتال، تبلیغات یکی از موثرترین راه برای معرفی شما است. کمپینهای هدفمند به فروش و بازدید بیشتر شما، بسیار کمک میکند. گوگل بزرگترین مرجع در سطح جهانی و بهترین روش تبلیغات کسبوکارها میباشد. در این مقاله سعی داریم تبلیغات در گوگل و نکات جالب تبلیغات گوگل ادز را توضیح دهیم. با ما در این مقاله همراه باشید.
تبلیغات در گوگل چیست؟
سرویس تبلیغات در گوگل به نام، گوگل ادز (Google Ads) شناخته میشود. گوگل ادز، یک پلتفرم تبلیغاتی که در سال ۲۰۰۰ با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) برای اولین بار معرفی شد و بعد در سال ۲۰۱۸ به گوگل ادز، تغییر پیدا کرد.
گوگل ادز راهی موثر برای هدایت ترافیک یا مشتریانی است که در حال جستجوی خدمات و یا محصولاتی هستند که کسبوکار شما ارائه میدهد. تبلیغ در گوگل به شما امکان ایجاد و اشتراکگذاری تبلیغات از طریق موبایل و دسکتاپ در بین مخاطبان مورد نظر خود را میدهد. در نتیجه، زمانی که مشتریان از طریق جستجو در گوگل به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما هستند، کسبوکار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده میشود.
گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی است که از یک سیستم مناقصه استفاده میکند تا تصمیم بگیرد که کدام تبلیغات در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مشخص، نشان داده شود.
طبق گفته گوگل، ۹۴ درصد از کلیکهای کاربران در صفحه اول، صفحات نتایج (Serp) اتفاق میافتد.
تبلیغ در گوگل، شما را در مقابل افراد مناسب قرار میدهد و امکان انتخاب کسبوکار شما توسط کاربرانی که به دنبال محصولات و خدمات مشابه شما هستند را میدهد.
با تبلیغات در گوگل میتوانید ترافیک و بازدید از وبسایت خود را افزایش دهید. همچنین با تبلیغات در گوگل، میتوانید در شبکههای دیگری مانند YouTube، Blogger و Google Display Network کسبوکار خود را تبلیغ کنید.
چند آمار مهم (HubSpot) برای میزان تاثیرگذاری گوگل ادز وجود دارد:
- نرخ کلیک گوگل ادز نزدیک به ۲ درصد است.
- تبلیغات نمایشی هر ماه ۱۸۰ میلیون بار نمایش ایجاد میکنند.
برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات در گوگل ۶۵ درصد از کلیکها را دریافت میکند.
- ۴۳٪ از مشتریان چیزی را خریداری میکند که در یک تبلیغ YouTube دیدهاند.
انواع تبلیغات در گوگل
- تبلیغ ویدیویی گوگل
- تبلیغ بنری گوگل
- تبلیغات اپلیکیشن گوگل
گوگل ادز چگونه کار میکند؟
پرداخت هزینه در گوگل ادز به صورت پرداخت به ازای هرکلیک است. به این صورت که تبلیغکنندگان یک کلمه کلیدی خاص را انتخاب میکنند و برای این کلمه، قیمتی را به گوگل پیشنهاد میدهند. تبلیغکنندگانی که این کلمه را انتخاب کرده باشند با توجه به مبلغ پیشنهادی خود، با یکدیگر رقابت میکنند.
تبلیغکنندگان برای پیشنهادات خود به گوگل سه گزینه دارند:
هزینه به ازای هر کلیک (CPC): پرداخت هزینه در هنگامی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک میکنند.
پرداخت هزینه مشخص (CPM): پرداخت هزینه مشخص به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش تبلیغات
هزینه به ازای تعامل (CPE): هنگامی که یک کاربر فعالیت خاصی روی تبلیغات شما انجام میدهد. (مانند تماشای ویدیو)
با توجه به این موارد، گوگل مبلغ پیشنهادی شما را دریافت میکند و آن را بعد از ارزیابی تبلیغات به صورت امتیاز کیفیت ارائه میدهد.
طبق گفته گوگل، امتیاز کیفیت از کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات مورد نظر شما به دست میآید. تبلیغاتی با کیفیت بالا با قیمتهای پایینتر و موقعیتهای تبلیغاتی بهتر ارائه میشود.
عدد امتیاز کیفیت، بین ۱ تا ۱۰ است به این صورت که عدد ۱۰ بهترین امتیاز است.
ویژگی و مزایای گوگل ادز
- ایجاد رقابت در کسبوکارها
- افزایش ترافیک و درآمد کسبوکارها
- ایجاد تبلیغات هدفمند
- کنترل بودجه تبلیغکنندگان
- تبلیغات در شبکههای دیگر
- افزایش مشتریان
- اندازهگیری میزان موفقیت تبلیغات
نکات و واقعیت شگفتانگیز گوگل ادز
به جای بولت پوینت عدد بذار
- تبلیغاتی که در سه جایگاه برتر صفحات نتایج قرار میگیرند، ۴۶٪ از کل کلیکها را دریافت میکنند (PPC Protect).
- طبق گفته ۹۰ درصد از مصرفکنندگان، تبلیغات بر تصمیمات خرید آنها تأثیر میگذارد.
- ۴۳ درصد از کاربران به تبلیغات آنلاین اعتماد دارند.
- ۷۳ درصد از سهم بازار جستجو بر اساس تبلیغات، متعلق به گوگل است.
- اکثر کسبوکارها دو برابر هزینه تبلیغات خود درآمد کسب میکنند. کسبوکارها به ازای هر ۱.۶۰ دلاری که در تبلیغات گوگل خرج میکنند، بطور متوسط ۳ دلار درآمد کسب میکنند. (گزارش تأثیر اقتصادی Google)
- گوگل ۷۱ درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد.
- گوگل صاحب بزرگترین شبکه تبلیغاتی نمایش آنلاین جهان با ویژگیهایی از جمله یوتیوب و جیمیل است.
- تعداد تبلیغکنندگانی که از گوگل ادز استفاده میکنند، ۴ میلیون تبلیغکننده است.
- ۶۸٪ از بازاریابان PPC را به عنوان بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی کلی خود (HubSpot) میدانند.
- ۹۰ درصد کاربران تبلیغات نمایشی گوگل (Google Display Network) تماشا میکنند. (WordStream)
- ۴۹ درصد از کاربران اینترنت بر روی تبلیغات متنی کلیک می کنند که به همین دلیل به محبوبترین نوع تبلیغات گوگل تبدیل شده است. Search Engine Land
- ۶۴ درصد از برندها قصد دارند بودجه PPC خود را در سال آینده افزایش دهند (وضعیت PPC)
- ۷۴٪ از مشاغل میگویند که PPC نقش مهمی در موفقیت کسبوکار آنها دارد (State of PPC)
- گوگل ۷۱ درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد. (PowerTraffick)
چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید؟
- تبلیغات گوگل به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را دید کاربرانی که در حال جستجوی محصولات یا خدماتی مشابه محصولات کسبوکار شما است، قرار دهید تا خرید از مجموعه شما افزایش پیدا کند.
- گوگل ادز یک پلتفرم بازاریابی انعطافپذیر است. شما به راحتی میتوانید کمپینها را سفارشی کنید تا روی کاربران مشخصی تمرکز کنید.
- بازده سرمایهگذاری بالایی با گوگل ادز خواهید داشت. تبلیغ در گوگل باعث میشود فقط برای تبلیغاتی که افراد روی آن کلیک میکنند، هزینه پرداخت کنید. هنگامی که کمپین های تبلیغاتی گوگل را بهینه کنید، میتوانید بازده سرمایه گذاری بالایی داشته باشید که ممکن است با سایر استراتژیهای بازاریابی امکانپذیر نباشد.
- تبلیغ در گوگل نتایج را به شما سریع و شفاف نشان میدهد. گوگل ادز به دلیل ارائه نتایج و گزارشهای سریع و ساده از کمپینها معروف است.
- با استفاده تبلیغات در گوگل، میتوانید در مورد بازار کار خود اطلاعات بیشتری کسبکنید.
برخی از دادههای ارزشمند گوگل ادز به شما امکان میدهد در مورد مشتریان خود اطلاعاتی به دست آوردی. مانند کلمات کلیدی که برای یافتن وبسایت شما استفاده میکنند، مکان آنها، دستگاههایی که استفاده میشود و زمانها و روزهایی که جستجو میکنند.
شما میتوانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود و همچنین برای اصلاح تلاشهای بازاریابی خود استفاده کنید تا پول تبلیغاتی را برای افرادی که علاقهای به آنچه شما ارائه نمیدهید، هدر ندهید.
جمعبندی
گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ساخته شده است. هر روز با میلیونها جستجوی کاربران اینترنتی سروکار دارد و سپس به صاحبان مشاغل فرصتی منحصر به فرد میدهد تا بسیاری از این افراد را به مشتریان و مشتریان تجاری تبدیل کنند. برای تبلیغ در گوگل میتوانید به اینجا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان مجرب و با سابقه مجموعه برتینا مناسبترین تبلیغات را انتخاب کنید. همچنین، میتوانید با مراجعه به برتینا از دیگر خدمات و سرویسهای این مجموعه مانند ثبت دامنه و سرویسهای هاست نیز، بهرهمند شوید.
دیدگاه