آموزش عضویت در ای بی برای مبتدیان

خرید از ای بی به عنوان یک روش خرید غیر حضوری از کشور چین می تواند نسبت به خرید حضوری بسیار آسان تر باشد از این رو در این مقاله به معرفی روش ایجاد حساب کاربری در سایت ای بی برای خرید کالا از کشور چین پرداختیم.

خرید از ای بی به عنوان یکی از منتوع ترین فروشگاه های اینترنتی در جهان فرصتی بسیار عالی برای تاجران جهت خرید کالاهای تجاری مورد نظر و واردات آن به کشور مقصد می باشد. تاجرانی و افرادی که قصد خرید از ای بی را دارند می توانند انجام این فرایند را از صفر تا صد به ما در گروه تجاری ققنوس واگذار نمایند. ما در گروه ققنوس خدمات گوناگونی را به مشتریان خود ارائه می دهیم و علاوه بر انجام فرایند خرید از ای بی با استفاده از روش های مختلف حمل و نقل بین المللی مانند روش حمل بار از چین کالاهای تجاری شما را از کشور مبداء به کشور مقصد منتقل کرده و در قالب یک شرکت ترخیص کالا به انجام امور گمرکی محموله تجاری شما خواهیم پرداخت. در این ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت نمایید.

نحوه عضویت و ساخت اکانت در سایت ای بی

سایت ای بی یکی از فروشگاه های بزرگ خرید و فروش کالا در جهان است که فروشندگان زیادی از سرتاسر جهان به عرضه محصولات متنوع خود در این سایت پرداخته اند، در نتیجه تاجران می توانند بدون این که نیاز باشد به کشور مورد نظر خود جهت خرید کالا سفر کنند، به خرید از این سایت بپردازند و یا این که به طور کامل انجام فرایند خرید از ای بی را به ما در گروه تجاری ققنوس واگذار نمایند. افرادی که قصد دارند از سایت ای بی خرید خود را انجام دهند باید ابتدا یک حساب کاربری در این سایت برای خود ایجاد نمایند. برای عضویت در سایت ای بی لازم است مراحل زیر انجام شود:

– ابتدا باید به سایت ای بی به نشانی www.ebay.com مراجعه کنید.

– پس از ورود به این سایت با گزینه ی sing in/register رو به رو خواهید شد که با کلیک کردن بر روی این گزینه فرم عضویت در ای بی را مشاهده خواهید نمود.

– در فرم ایجاد حساب باید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، نام کاربری و یک رمز را به دلخواه خود وارد کرده و تایید کنید.

– در هنگام ایجاد حساب کاربری در سایت ای بی باید روشی که برای پرداخت هزینه های خرید از ای بی در نظر دارید را نیز مشخص نمایید.

– اکنون حساب کاربری برای شما در سایت ای بی ایجاد شده است و برای انجام خرید از این سایت می توانید تنها با وارد کردن نام کاربری و پسورد به صفحه اصلی سایت جهت انجام فرایند خرید بروید.

در هنگام خرید از ای بی باید برای این که فروشنده بتواند کالاهای تجاری خریداری شده شما را برایتان ارسال نماید یک آدرس در سایت ثبت نمایید، اما نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که به دلیل تحریم های موجود بر علیه ایران هیچ گونه کالایی از طرف سایت ای بی به ایران ارسال نخواهد شد؛ از این رو برای برطرف کردن این مشکل می توان انجام فرایند خرید از این سایت را به کارشناسان مجرب ما در گروه تجاری ققنوس واگذار کرد تا کارشناسان ما کالاهای شما را در چین، دبی و یا دیگر کشورها از این سایت دریافت نموده و سپس با استفاده از یکی از روش های حمل و نقل بین المللی مانند روش حمل بار از چین کالاها تجاری خریداری شده را به کشور وارد و تحت عنوان یک شرکت ترخیص کالا از گمرک ترخیص کرده و به شما به عنوان صاحب کالا تحویل دهد.

مزایای خرید از کشور چین

امروزه کشور چین با توجه به امکاناتی که در راستای تولید محصولات مختلف در اختیار دارد به یکی از قطب های تجاری جهان تبدیل شده است و خرید کردن از این کشور نه تنها برای تاجران ایرانی بلکه برای همه تاجران در سرتاسر دنیا مزیت های زیادی را به دنبال دارد و در واقع وجود همین مزیت ها باعث جذب افراد به خرید از این کشور شده است. وجود سایت های فروشگاهی نیز که امکان خرید غیر حضوری در کشور چین را برای تاجران فراهم کرده است در روند جذب تجار بسیار موثر و مفید واقع شده است. تاجرانی که قصد خرید از چین را دارند می توانند از صفر تا صد فرایند خرید کالا را از هنگام خرید در این کشور تا هنگام ترخیص آن از گمرک در قالب یک شرکت ترخیص کالا  به ما در گروه تجاری ققنوس واگذار نمایند. از جمله مزیت هایی که باعث جذب تجار به سمت خرید از کشور چین می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– کشور چین در تولید کالاهای مختلف از کارگرهای ارزان قمیت استفاده می کند تا تاجران زیادی برای خرید کالا به این کشور مراجعه نمایند و در نتیجه ارز بیشتری به این کشور وارد شود. بنابراین خرید کالا از این کشور سود خوبی را برای تاجران به همراه دارد.

– کشور چین برای تولید کالاهای  مختلف منابع فراوانی را در اختیار دارد.

– در کشور چین به دلیل رقابت بالایی که در هر حوزه و در رابطه با کالاهای مختلفی وجود دارد می توان برای خرید یک کالا فروشندگان زیادی را که هر کدام قیمت متفاوتی برای کالای خود در نظر گرفته اند را پیدا کرد و مناسب ترین قیمت را نسبت به کیفیت کالا پرداخت نمود.

– کشور چین در واقع یک شبه جزیره است و تاجران پس خرید کالاهای مورد نظر خود می توانند از بین روش های حمل و نقل بین المللی روش حمل و نقل دریایی را که قیمت مقرون به صرفه ای دارد انتخاب نمایند

– تاجرانی که به خرید کالای تجاری از این کشور می پردازند می توانند از سرویس ویژه حمل بار از چین ما در گروه تجاری ققنوس برای انتقال محموله تجاری خود استفاده نمایند.

– تاجرانی که قصد خرید کالا از کشور چین را دارند می توانند به جای خرید حضوری از این کشور با استفاده از فرایند خرید از ای بی و یا دیگر سایت های فروشگاهی خرید خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

– و ….

حمل بار از چین چگونه انجام می شود؟

تاجرانی که قصد واردات کالا از کشور چین را دارند چه به صورت حضوری کالاهای خود را خریداری کنند وچه با استفاده از روش خرید از ای بی و به صورت غیر حضوری، باید برای حمل کالاهای تجاری خود به کشور مبداء از یکی از روش های حمل و نقل بین المللی استفاده نمایند که برای این منظور می توان از  سرویس حمل بار از چین که ما در گروه تجاری ققنوس آن را به مشتریان خود ارائه می دهیم. از آن جایی که کشور چین یک شبه جزیره است و به راه های آبی دسترسی دارد، سرویس حمل بار ما در گروه تجاری ققنوس از کشور چین شامل سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی می باشد.

تاجران در هنگام انتخاب روش حمل و نقل برای انتقال کالاهای خود از کشور چین به ایران باید تمامی عوامل تاثر گذار در روند حمل و نقل را که شامل مزایا و معایب هر کدام از این روش ها است را به همراه شرایط محموله تجاری خود در نظر بگیرند و سپس مناسب ترین روش را برای جابه جایی محموله تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد انتخاب نمایند؛ البته تاجران می توانند در راستای بهترین انتخاب برای حمل و نقل کالاهای خود از مشاوره های بازرگانی کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در گروه تجاری ققنوس استفاده نمایند.

ترخیص کالای وارداتی

از جمله خدماتی که ما در گروه تجاری ققنوس به عنوان یک شرکت ترخیص کالا به مشتریان خود ارائه می دهیم، سرویس ترخیص محموله تجاری وارداتی از گمرک با استفاده از ترخیص کاران و حق العمل کاران حرفه ای می باشد. هر محموله ی تجاری وارداتی که با هدف برطرف کردن نیاز کشور در زمینه کاربردهای آن کالا به کشور وارد می شود نیاز است تا بر اساس قوانین واردات و صادرات کالا روند ترخیص کالا از گمرک را پشت سر بگذارد تا اجازه فروش آن به صورت قانونی در کشور مقصد به صاحب آن کالا داده شود، از این رو در این قسمت مقاله قصد معرفی مراحل ترخیص کالا از گمرک را به افراد تازه وارد به این حرفه داریم. از جمله مراحل فرایند ترخیص کالا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– برای ترخیص کالاهای تجاری وارداتی از گمرک ابتدا باید به سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور مراجعه کرده و مجوز ثبت سفارش کالا را از این سامانه دریافت نمود.

– پس از دریافت مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه جامعه امور گمرکی باید به این سامانه که به آن سامانه EPL نیز گفته می شود مراجعه کرده و با استفاده از پیش فاکتور محموله تجاری وارداتی که از فروشنده دریافت شده است اطلاعات خواسته شده در سایت را وارد نمود و پس از تایید شدن توسط سامانه یک کد ۸ رقمی را دریافت نمود.

– بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به محموله تجاری وارداتی در سامانه جامع امور گمرکی با توجه به کالاهایی که به کشور وارد شده است باید برای دریافت چندین مجوز از نهاد های مختلف اقدام نمود که نوع و تعداد این مجوزها در سامانه EPL مشخص می شود.

– مرحله بعدی مربوط به تخصیص ارز می باشد که تاجران در این مرحله باید مدارک مربوط به محموله تجاری خود را به یکی از بانک های عامل ارائه دهند و در صورت تایید بانک ارز دولتی برای پرداخت هزینه ی خرید محموله تجاری وارداتی دریافت نمایند.

– تاجران باید در گمرک تشکیل پرونده دهنده و مدارک لازم که شامل بارنامه حمل کالا از کشور مبداء به کشور مقصد، بیمه نامه محموله تجاری وارداتی، قبض انبار، پکینگ لیست و … را تهیه نموده و به گمرک ارائه دهند.

– در مرحله بعد پس از تکمیل مدارک مورد نیاز و ارائه آن به کارشناس مربوطه، کارشناس یکی از سه مسیر سبز، زرد و یا قرمز را برای بازرسی محموله تجاری وارداتی انتخاب می کند.

– تاجران باید برای این که بتوانند پس از بازرسی های لازم کالاهای خود را از گمرک ترخیص نمایند، تمامی هزینه های گمرکی مربوطه به گمرک و دیگر نهادها و شرکت هایی که در روند واردات کالا خدماتی به تاجر ارائه کرده اند را پرداخت نمایند و برگ سبز گمرکی را که مربوط به تسویه حساب کامل می باشد را به کارشناس گمرک ارائه دهند و پس از تایید او کالاهای خود را از گمرک دریافت نمایند.

جمع بندی

خرید از ای بی به عنوان یک روش خرید غیر حضوری از کشور چین می تواند نسبت به خرید حضوری بسیار آسان تر باشد از این رو در این مقاله به معرفی روش ایجاد حساب کاربری در سایت ای بی برای خرید کالا از کشور چین پرداختیم، اما از آن جایی که به دلیل تحریم های موجود بر علیه ایران امکان ارسال کالا از این سایت به ایران وجود ندارد افرادی که قصد خردی از این سایت را دارند می توانند از خدمات ما در گروه تجاری ققنوس در راستای خرید از ای بی، سرویس حمل بار از چین، سرویس ترخیص کالا و … استفاده نمایند.

Share