مدیرعامل هلال احمر گیلان؛

نیازمند منجی غریق ماهر هستیم | افزایش آمار غرق شدگی

مدیرعامل هلال احمر گیلان اظهار کرد: آزادسازی سواحل سبب شد که مردم در هر نقطه‌ای وارد آب دریا شوند و متاسفانه جان خود را به خطر بیندازند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر بزرگترین تشکل مردم نهاد در جهان بوده و یک سازمان عیر دولتی است، گفت: از مهمترین وظایف این سازمان امداد، نجات، اسکان اضطراری و آموزش‌های همگانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه برای افزایش توان کاربردی کادر و افراد عضو جمعیت هلال احمر در چند سال گذشته مرکز علمی و کاربردی راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر در گیلان به همت همکاران ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

غلامی در مورد عضویت در سازمان هلال احمر نیز اظهار کرد: در حوزه داوطلبان برنامه پنج‌ساله را تعریف کردیم که از ۲ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر افزایش داشتیم و در حوزه جوانان کمتر از ۳۵ سال نیز، جمعیت ۶ هزار نفری را به ۲۰ هزار نفر افزایش دادیم.

وی در مورد آموزش‌های صورت گرفته در حوزه دانش آموزی گفت: آموزش‌های لازم در مقاطع دانش آموزی در سال ۹۴ به بالغ بر ۶ هزار و ۵۷۸ نفر انجام شد که در برنامه پنج‌ساله این تعداد تا الان ۲۰ هزار نفر رسیدیم و ۳۶ هزار نفر در این مدت عضو گیری کردیم.

غلامی در مورد آمار آموزش‌های کلی در سال گذشته اظهار کرد: ۵۳۹ دوره انجام شد که به ۱۱ هزار نفر آموزش داده شد و در حوزه آموزش‌های تخصصی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیده شدند و گواهی نامه معتبر دریافت کردند.

وی در مورد خانه هلال نیز گفت: گیلان در حال حاضر ۴۵۰ خانه هلال فعال است که در سطح کشور از نظر کیفی و کمی رتبه برتر را داریم.

غلامی آموزش‌های لازم در زمان‌ بحران از وظایف خانه هلال دانست و با اشاره به راه اندازی دو مرکز جامع توانبخشی در رشت و رودسر گفت: برای تجهیز بیشتر نیاز به همکاری علوم پزشکی داریم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان افزود: لازم است این مراکز پوشش‌های لازم را از لحاظ درمانی و دارویی برای جانبازان و معلولین ارایه دهند.

غلامی با اشاره به گردشگرپذیر بوده استان گفت: همین مسئله مشمول حوادث هم می‌شود. هر چقدر امکانات ما بیشتر باشد خدمات ما بیشتر خواهد بود. گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و امکان پوشش کامل امداد و نجات وجود ندارد و مردم باید از طرح های سالم سازی استفاده کنند و هشدارهای را جدی بگیرند.

وی افزود: مشکل دیگر که سبب افزابش غرق شدگی است نبود منجی غریق حرفه‌ای است و ما بسیار نیازمند منجی غریق ماهر هستیم.

غلامی با بیان اینکه برای اولین بار در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای جمعیت هلال احمر مصوب شد، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷ میلیارد تومان قبل سال پرداخت شد و این میزان اعتبار برای تکمیل و تجهیز سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال گیلان، تکمیل پایگاه‌ها و انبارهای امدادی هلال احمر و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات استان در حوزه هلال احمر مصوب شد.

Share