علوی: خانواده آیت‌الله رودباری تمایل چندانی به این کار نداشتند

رونمایی از سردیس آیت‌الله سید مجتبی رودباری در رشت+ تصاویر

طی مراسمی و با حضور شهردار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر، خانواده معزز مرحوم آیت‌الله رودباری از سردیس آیت الله سید مجتبی رودباری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی مراسمی امروز یکشنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۱) با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت، نادر حسینی و سید حسین رضویان از اعضای شورای اسلامی شهر، فرزند مرحوم آیت‌الله رودباری، اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان از سردیس آیت‌الله سید مجتبی رودباری عالم و مجاهد عالیقدر جهان تشیع رونمایی شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این مراسم یادآور شد: روزی که تصمیم گرفته شد که این سردیس آماده شود، خانواده آیت‌الله رودباری تمایل چندانی به این کار نداشتند که با پیگیری مدیریت شهری این اتفاق مبارک امروز به وقوع پیوست.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر بر حسب تکلیف خود و برای پاسداشت زحمات بزرگان شهر اقدام به رونمایی از سردیس آیت‌الله رودباری کرده است، افزود: این‌عدم تمایل خانواده معزز آیت‌الله رودباری برای نصب سردیس در واقع سیره بزرگان این سرزمین و بزرگان دینمان است و درسی برای امثال بنده به شمار می‌رود تا با نهایت خلوص و صداقت برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم در کنار سردیسی که امروز از این عالم برجسته و مردمی رونمایی شد، اقدامات فرهنگی و همراستای دیگری را هم به انجام برسانیم.

نادر حسینی با بیان اینکه مردم قدرشناس گیلان و شهر رشت همواره به یاد مرحوم آیت‌الله رودباری هستند، اضافه کرد: مدیریت شهری و شهرداری رشت قصد دارند انجام چنین اقداماتی را به شکل مستمر دنبال کند.

در پایان این مراسم فرزند آیت‌الله رودباری نیز از اقدام شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر برای رونمایی از سردیس آیت‌الله سید مجتبی رودباری تشکر و قدردانی کرد.

این سردیس در ابتدای بلوار آیت الله رودباری (از سمت کمربندی شهید بهشتی) نصب شده است.

Share