در توسعه ۹۰۴ افسانه زنده از شاسی یکپارچه کربنی استفاده شد

خلاقیت جالب پورشه در تولید یک خودروی جذاب که ناکام ماند!+ تصاویر

در توسعه ۹۰۴ افسانه زنده از شاسی یکپارچه کربنی استفاده شد تا این طراحی زیبا به شکل دقیقی مهندسی وزن شود زیرا طراحان بلندپرواز پورشه برای آن یک برنامه خاص در سر داشتند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، پورشه در سال ۲۰۱۳ یکی از عجیب‌ترین محصولات تاریخ خود را معرفی کرد. خودرویی که ۹۰۴ افسانه زنده نامگذاری شد و این کد به کاررا جی تی اس ۹۰۴ کوپه مدل ۱۹۶۵ اشاره دارد که آن خودرو نیز یکی از متفاوت ترین‌های این کمپانی آلمانی در اواسط دهه ۶۰ میلادی بود.

در توسعه ۹۰۴ افسانه زنده از شاسی یکپارچه کربنی استفاده شد تا این طراحی زیبا به شکل دقیقی مهندسی وزن شود زیرا طراحان بلندپرواز پورشه برای آن یک برنامه خاص در سر داشتند!

بعد از این طراحی زیبا و چشم نواز، همه چیز به پیشرانه و رازی که افسانه زیردرپوش موتور خود پنهان کرده بود، مربوط می‌شد و اینجا خبری از آن پیشرانه‌های ۶ سیلندر پرقدرت پورشه نبود!

مهندسان آلمانی یک پیشرانه ۲ سیلندر از موتورسیکلت دوکاتی سوپرلگرا را برای این پروژه انتخاب کردند که این تپنده ۱.۲ لیتری ۲۰۰ اسب بخار خروجی را در اختیار مجموعه قرار می‌داد.

شاید این پیشرانه در نظر مخاطب یک انتخاب احمقانه و تلاشی بی‌فایده از پورشه باشد اما نکته جالب ماجرا دقیقا همین جاست یعنی مکانی که مهندسی وزن (۸۹۰ کیلوگرم وزن خالص)، قوانین ائروداینامیک در همراهی با یک پیشرانه بهینه شرایطی را ایجاد کردند تا افسانه زنده ۹۰۴ طی ۵ ثاینه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد!

متاسفانه این پروژه هیچگاه در مجموعه پورشه به خط تولید انبوه نزدیک نشد.

Share