مدیرکل غله و خدمات بازرگانی تاکید کرد

از تکذیب خبر کاهش سهمیه آرد نانوایی‌های گیلان تا هشدار به نانوایی‌های متخلف

اسدی ضمن تکذیب خبر کاهش سهمیه آرد نانوایی‌های گیلان به نانوایی‌های متخلف در مورد خارج کردن آرد از شبکه هشدار داد و گفت: گیلان از حیث ذخیره‌سازی گندم و آرد در بهترین وضعیت قرار دارد و هیچ کمبودی در این حوزه ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد اسدی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که چرا نانوایی‌های استان گیلان با کمبود آرد سهمیه‌ای مواجه شده‌اند اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی از جمله گندم و آرد وظیفه شرکت بازرگانی دولتی ایران و اداره کل غله استان‌ها است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی گیلان از جمله در بخش گندم و آرد بیش از چهار ماه برآورد می‌شود و این ظرفیت به شکل متمرکز نیست و سراسر شهرستان‌های استان را شامل می‌شود.

اسدی با تاکید بر اینکه سهمیه آرد هیچ نانوایی در استان گیلان کاهش پیدا نکرده و روند توزیع مانند یکسال پیش است ابراز داشت: با توجه به اینکه مواد اولیه آرد، گندم است گیلان از حیث ذخیره‌سازی گندم و آرد در بهترین وضعیت قرار دارد و هیچ مشکل و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

وی اعتراض نانوایی‌ها در گیلان و اظهارات آن‌ها در باب کاهش سهمیه آرد را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: از آنجا که سرانه توزیع آرد بین ۹ تا ۱۰ کیلوگرم است بنابراین کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها را تکذیب می‌کنم اما علت گلایه‌ها شاهد تخلفاتی باشد که توسط برخی از نانوایی‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان خارج کردن آرد سهمیه‌ای از شبکه را بخشی از تخلفاتی که امکان دارد انجام شده باشد خواند و ضمن هشدار به نانوایی‌های متخلف گفت: با توجه به اینکه قیمت نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده شاهد وقوع چنین تخلفاتی در بخش آرد سهمیه‌ای نانوایی‌ها هستیم.

اسدی با بیان اینکه نظارت بر آرد سهمیه‌ای نانوایی‌ها بر عهده معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد اظهار داشت: طرح نظارتی سازمان صمت گیلان با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از سطح نانوایی‌ها انجام می‌شود و به تبع آن تخلفات شناسایی شده گزارش داده می‌‌شوند.

وی از کاهش و یا حتی قطع سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از این کار و با انجام مکاتبات از سوی سازمان صنعت، معدن، تجارت و ارگان‌های ذیربط توزیع سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف در بین نانوایی مجاوری که در همان منطقه وجود دارد در دستور کار قرار می‌گیرد.

Share