مدیرکل غله گیلان در گفتگو با دیارمیرزا: سرانه مصرف آرد در گیلان 9.6 کیلوگرم است

به زودی قیمت نان اعلام خواهد شد | مشکلی در گیلان برای تامین آرد وجود ندارد

مدیر کل غله گیلان در خصوص سرانه مصرف آرد اظهار کرد: سرانه مصرف آرد ما در استان ۹.۶ کیلوگرم است اما سرانه مصرف کشور ۷ کیلو است که این امر حاکی از آن است که سرانه مصرفی آرد در استان ما بالاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد اسدی، مدیرکل اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان در گفت و گو با خبرنگار دیارمیرزا در خصوص مشکلات موجود در تامین آرد و غله مطرح کرد: اداره کل غله در خصوص تامین آرد و گندم با مشکل جدی مواجه نمیباشد به طوری که، این سازمان در حال حاضر توانایی ظرفیت ذخیره سازی آرد و گندم به مدت زمان بیش از سه الی چهار ماه را دارا می باشد که از این میزان،  ظرفیت ذخیره سازی ۱۱۵ هزار تن به گندم اختصاص داده شده است.

اسدی در ادامه مطرح کرد: ماهانه چیزی حدود ۲۴ هزار تن در کارخانجات آرد ظرفیت ذخیره سازی غلات داریم که با بررسی های لازم، در مواقع ضروری، تمامی کارخانجات ما آمادگی ارائه خدمات را خواهند داشت.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل گفت: تمامی کارخانه ها در استان ذخیره آرد گندم دارند. دورترین کارخانه در آستارا به میزان ۱۵ هزار تن به عنوان کارخانه ورودی استان و کارخانه تجارت به میزان ۲۵ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی و مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.

مدیر کل غله گیلان در خصوص سرانه مصرف آرد اظهار کرد: سرانه مصرف آرد ما در استان ۹.۶ کیلوگرم است اما سرانه مصرف کشور ۷ کیلو است که این امر حاکی از آن است که سرانه مصرفی آرد در استان ما بالاست.

وی در ادامه مطرح کرد: با بررسی سران عالی کشور افزایش قیمت نان در حال تصمیم گیری است که به زودی اعلام خواهد شد.

اسدی در رابطه با مشکلات سرانه آرد در شهرستان لنگرود نیز به دیارمیرزا گفت: در سامانه ما اخبار حاکی از آن است که مشکل جدی در تامین آرد و سرانه آن وجود ندارد اما اینکه پس از توزیع به دست خبازی به درستی برسد، مشکلی جدی است که بنظر من از شبکه خارج میشود که باید تحت نظر سازمان بازرسی قرار بگیرد. در حال حاضر علی رغم غلط بودن شایعه مطرح شده در رابطه با کمبود آرد در استان، میزان بالایی آرد قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی در پایان گفت: واحد های نانوایی در استان چیزی حدود ۴ هزار نانوایی است که با سرانه مصرفی در استان هم خوانی ندارد.

Share