با حضور مسئولان؛

بهره مندی اهالی دو روستای سیاهکل از طرح جهادی احداث کابل خودنگهدار

طی آیینی با حضور نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس طرح اصلاح و جایگزینی ۳ هزار و ۳۰۰ متر شبکه سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار با صرف هزینه ۴۵۰ میلیون تومان در روستاهای پشتاسرای پاشاکی و رادارپشته شهرستان سیاهکل به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول فرخی ضمن بازدید از اجرای پروژه مذکور اظهار داشت: امروزه برق در زندگی مردم بسیار حیاتی و تاثیرگذار است و به همین منظور رایزنی‌های لازم با وزارت نیرو به منظور تخصیص بودجه لازم برای بهسازی شبکه‌های توزیع برق صورت پذیرفته است تا آسایش برای مردم شریف استان فراهم شود.

وی افزود: تلاش‌های کارکنان مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای خدمت‌رسانی به مردم شایسته تقدیر است و امیدواریم با تامین منابع مالی لازم و رفع موانع موجود، خدمت‌رسانی در این حوزه با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

همچنین محمد اسماعیل هنرمند در این آیین گفت: مجموعه تلاش‌های شرکت توزیع برق گیلان، تامین برق مطمئن برای شهروندان به ویژه در زمان وقوع بحران‌های جوی است و لازمه این کار مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع برق در نقاط مختلف شهری و روستایی استان می‌باشد.

هنرمند گفت: مناسب‌ترین نوع شبکه با توجه به نوع اقلیم منطقه، کابل خودنگهدار است که مقاومت بسیار بالایی در برابر بلایای طبیعی دارد و علاوه بر این مزایای دیگری همچون کاهش سرقت شبکه‌های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی استان گیلان و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارت‌ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی و راحتتر بودن فعالیت‌های مرتبط با استمرار در ارائه سرویس به مشترکین دارد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی و نهایی شرکت حرکت به سوی پاسخگویی بهتر به مشترکین و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در مورد اقدامات انجام شده در شهرستان سیاهکل گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ متر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی سیاهکل با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان احداث شده است و در سال گذشته نیز ۷.۲ کیلومتر شبکه فرسوده این شهرستان با اعتباری قریب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان با کابل خودنگهدار جایگزین شد.

هنرمند استفاده از امکانات فضای مجازی در ایام کرونایی را ضروری خواند و تاکید کرد: سامانه برق ایران (برق من) کوتاهترین راه برای رفع مشکلات و اعلام خاموشی‌ها محسوب می‌شود برای تحقق این مهم، مشترکین می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.irیا کافه بازار، بانصب این اپلیکیشن جامع و کار بردی از مزایای آن استفاده کنند.

گفتنی است طرح احداث کابل خودنگهدار در روستاهای پشتاسرای پاشاکی و رادارپشته با فعالیت ۱۱ اکیپ عملیاتی اجرایی شد و مهندس رحمت حیدری نژاد فرماندار شهرستان سیاهکل، مهندس جلال رعنای مهرپورسرپرست توزیع برق شهرستان سیاهکل و جمعی دیگر از مقامات این شهرستان نیز در محل اجرای پروژه مذکور حضور داشتند.

Share