فرماندار سیاهکل در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد:

کاشت زعفران در ۲۰ هکتار از ارتفاعات سیاهکل | اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر هکتار

رحمت حیدرنژاد، فرماندار شهرستان سیاهکل در گفتگو با دیارمیرزا در مورد برداشت زعفران از روستای آشورآباد دیلمان گفت: در این منطقه محصولات متنوع باغی و زراعی همچون گندم و بیش از ۲۰۰ نوع گیاهان دارویی برداشت می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان سیاهکل در گفتگو با دیارمیرزا در حاشیه برداشت زعفران در روستای عاشورآباد دیلمان گفت: در این منطقه محصولات متنوع باغی و زراعی همچون گندم و بیش از ۲۰۰ نوع گیاهان دارویی برداشت می شوند.

رحمت حیدری نژاد افزود: اما در فصل پاییز محصول استراتژیک ما زعفران است که از سال های گذشته کاشت آن در مساحت ۱۰۰ مترمربع شروع شد و امروز به ۲۰ هکتار رسیده است.

فرماندار سیاهکل اظهار داشت: همه ما فکر می کردیم زعفران فقط برای خراسان است اما توانستیم در دیلمان کاشت این محصول ارز آور را انجام بدهیم.

وی گفت: برداشت زعفران در هر هکتار سبب رونق اقتصادی برای خانوارهای این منطقه شده است زیرا هر کیلو زعفران بین ۱۲ الی ۱۶ میلیون تومان سود آوری برای خانواده ها دارد.

حیدری نژاد با بیان این مطلب که کشت زعفران حُسن های زیادی دارد، گفت: یکی از امتیازهای گیاه زعفران این است که نیاز به آب ندارد و با یک بار کشت می توان آنرا ۷ سال برداشت کرد و بعد از آن صاحب باغ می تواند پیاز زعفران را بفروشد که فروش پیاز آن چندین برابر از خود گیاه زعفران سود آور است.

وی ادامه داد: تولید زعفران در دیلمان کاملا ارگانیک است و به کشور های اتریش، آمریکا، کویت و سایر کشورهای اروپایی به صورت شخصی صادر می شود.

فرماندار سیاهکل در انتها خاطرنشان کرد: برای هرهکتار ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی در اختیار کسانی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند اعطا می شود.

گزارش تصویری برداشت زعفران در دیلمان

Share