فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در گفتگو با دیارمیرزا تاکید کرد؛

پوشش بیمه ای درمان زوج های نابارور با اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

محمدبیگی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: اجرای این قانون سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که تا کنون ۷ هزار میلیارد آن تامین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایندگان و مسئولان شرق گیلان و استان قزوین روز جمعه جهت بررسی پروژه جاده ابریشم در گیلارکش سیاهکل حضور یافتند.

در حاشیه این مراسم، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در گفتگو با دیارمیرزا تهیه واکسن کامل را از برنامه های مجلس یازدهم دانست و گفت: ۱۶۰ میلیون دز واکسن برای کشور هم از نوع داخلی و هم خارجی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه با واردات و تولیدات ئاخالی انشاالله به زودی ۹۰ میلیون دز تکمیل می شود، افزود: در فازهای بعدی نیز از تولیدات داخلی استفاده کرده و همچنین تهیه واکسن خارجی مطمئن در حال پیگیری است.

محمدبیگی با اشاره به اینکه تلاش داریم یک دور کامل مردم کشور را واکسینه کنیم گفت: برنامه بعدی ما شکست کامل کرونا از طریق مختلف مانند اجرای طرح شهید سلیمانی، بهداشت محوری، محله محوری و شناسانی سریع بیماران از طریق تست سریع است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه بعدی ما تبدیل وضعیت نیروهای حوزه سلامت است، اظهار داشت: بالغ بر ۵۰ هزار نفر در دستور کار هستند که در نظر داریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور سهمیه لازم را بگیریم.

وی افزود: از برنامه های دیگر بحث سلامت الکترونیک، تشکیل پرونده دیجیتال بیماران است تا دسترسی مردم به حوزه سلامت را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی در ادامه به عدالت در سلامت اشاره کرد و گفت: تلاش ما کاهش میزان پرداخت هزینه های پزشکی توسط مردم است. یکی از اقدامات در زمینه عدالت در سلامت، در رابطه با هزینه بیمه ای درمان ناباوری بوده که توسط مجلس تصویب و چند روز گذشته نیز به دولت ابلاغ شد.

محمدبیگی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که بخش زیادی از آن به بحث سلامت، ارتقای سلامت مادر و کودک و زایمان طبیعی بر می گردد، افزود: این قانون سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که تا کنون ۷ هزار میلیارد آن تامین شده است و یکی از بندهای این قانون تامین هزینه ۹۰ درصدی پوشش بیمه ای درمان زوج های نابارور است.

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی در مورد تامین ارز مورد نیار داروهای وارداتی به کشور گفت: تا الان در مجلس سه نشست با بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه داشتیم اما هنوز در تامین ارز برای دارو مشکل داریم اگرچه همچنان واردات دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد.

Share