در دیدار شهردار رشت با مدیرکل بهزیستی گیلان مطرح شد؛

مناسب سازی معابر شهری ویژه افراد کم توان جسمی

در دیدار دکتر نحوی نژاد و سید محمد احمدی، راهکارهای عملیاتی برای افزایش ظرفیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد(ماده ١۶) و بهبود کیفیت مرکز فعلی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی شهردار رشت با نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار رشت در این جلسه با اشاره به مناسب سازی معابر شهری برای افراد کم توان جسمی اظهار داشت: شهرداری رشت از ظرفیت خود برای مناسب سازی معابر برای افراد کم توان جسمی(معلولین، نابینایان و..) استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه معلولان مانند هر شهروند دیگری حق زندگی و برخورداری از امکانات شهری را دارند بیان داشت: باید امکانات شهری به صورت عادلانه برای اقشار مختلف به ویژه افراد کم توان جسمی توزیع شود.

در ابتدای این جلسه نحوی نژاد ضمن قدردانی از زحمات مجموعه ی شهرداری کلانشهر رشت، مدیریت شهری را مدیریتی یکپارچه دانست و افزود: مدیریت یکپارچه به این معناست که مدیریت اجزای سیستم برای فراهم آوردن کارکرد های روزانه شهری و ارتقای شاخص‌های عملکردی شهر در ابعاد مختلف زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سوق آن به سمت توسعه پایدار و همه جانبه صورت می گیرد که در این راستا به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی که جز حوزه های مشترک با سازمان بهزیستی است شاهد اقداماتی خوبی هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولین، از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه شهرداری در راستای مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن عمومی تشکر نمود و خواستار ادامه ی روند کنونی شد.

Share