مهرداد لاهوتی مطرح کرد

واگذاری بیش از صدهزار میلیارد تومان اموال دولت به بخش شبه دولتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی ،در پاسخ به این سوال که تا انتهای سال ۹۲ چند درصد خصولتی سازی در کشور انجام شده است؟ گفت: تا به امروز حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان سهام دولتی در کشور واگذار شده که براساس آمار فقط ۶ درصد این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال دولت، به بخش خصوصی واقعی داده شده است.

اتمام 99 درصدی پروژه درمان‌بستر اطاقور لنگرود/اجرای پروژه پایگاه امداد هوایی شرق گیلان در لنگرود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی ،در پاسخ به این سوال که تا انتهای سال ۹۲ چند درصد خصولتی سازی در کشور انجام شده است؟ گفت: تا به امروز حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان سهام دولتی در کشور واگذار شده که براساس آمار فقط ۶ درصد این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال دولت، به بخش خصوصی واقعی داده شده است.

lahotiنماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تا انتهای سال ۹۲ بیش از صد هزار میلیارد تومان اموال دولت به بخش شبه دولتی واگذار شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از خصولتی سازی و تشکیل ارگان های شبه دولتی حفظ منافع و قدرت بخش دولتی است به همین جهت به نوعی دولت اموال خود را به خود واگذار کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه در بحث سهام عدالت مردم به عنوان سهامدار این سهام فقط دارای یک برگه کاغذ هستند، اظهارداشت: مردم به عنوان عضوی از مجمع در انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل باید نقشی در جهت افزایش بهره وری و کیفیت داشته باشند که متأسفانه به هیچ وجه در خصوص مکان و اعضای شرکت آگاهی لازم را نداشتند.

نبود حاکمیت تفکر بخش خصوصی در واگذاری سهام عدالت

بائوج لاهوتی،با بیان اینکه تفکر بخش خصوصی در واگذاری سهام عدالت حاکم نبوده است، افزود: دولت سهام خود را تحت عنوان  سهام عدالت به افراد جامعه واگذار کرد که متأسفانه طی این واگذاری نتیجه مطلوب و مورد قبولی حاصل نشد.

تخصیص فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل  ۵هزار پروژه عمرانی

وی ادامه داد: اکنون برای تکمیل  ۵هزار پروژه عمرانی نیمه کاره با برآورد ریالی اعتباری در حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیازمندیم اما بر اساس قانون بودجه ۹۳ فقط  ۲۰ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت برای تکمیل این میزان پروژه های عمرانی نیمه کاره می توان تزریق کرد که این مهم به این معنا است که اگر برآورد ریالی تغییر نکند بی شک ۲۰ سال آینده ۵ هزار پروژه عمرانی تکمیل خواهند شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،با تأکید بر اینکه برآورد ریالی سال به سال رو به افزایش و گرانی است، تصریح کرد: اگر فقط با نگاه دولتی بخواهیم  ۵ هزار پروژه عمرانی نیمه کاره را بدون اضافه شدن پروژه نیمه کاره عمرانی دیگری تکمیل کنیم بی شک حداقل ۵۰ سال آینده این ۵ هزار پروژه عمرانی نیمه کاره تکمیل خواهند شد.

پرداخت  ۶۳هزار میلیارد تومان خسارت تأخیر در تکمیل پروژه های عمرانی

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۹۱ به مدت ده سال حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان فقط خسارت تأخیر پروژه های عمرانی را پرداخت کرده ایم این مهم به این معنا است که ۴۰ درصد اعتبار تخصیصی به بودجه عمرانی در هر سال فقط هزینه خسارت تأخیر پروژه های عمرانی نیمه کاره می شود.    

بائوج لاهوتی،با تأکید بر اینکه بخش خصوصی عامل مهم اقتصادی در کشور است، افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت چاره ای جز واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را ندارد به همین جهت در قانون بودجه ۹۳ آوردیم که دولت می تواند پروژه های عمرانی زیر ۵۰ درصد را به بخش خصوصی واگذار کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،در پاسخ به این سوال که در ۱۲ سال اخیر بیش از صد هزار میلیارد تومان  سهام دولتی به بخش شبه دولتی واگذار شده است به همین جهت  واگذاری پروژه های بزرگ آبزی پروری از سازمان شیلات به موسسه جهاد نصر اولین خصولتی سازی دولت یازدهم است،آیا زمان جلوگیری از خصولتی سازی فرا نرسیده است؟ گفت: دولت باید پاسخگوی این عملکرد غیر کارشناسانه خود باشد و به طور حتم این موضوع در اسرع وقت در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share