ناظر گمرکات گیلان در نشست مشترک با واحدهای صنعتی منطقه آزاد:

بهره‌مند شدن فعالین اقتصادی شهرکهای صنعتی از مزایای قانونی گمرک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، جلسه مشترک با حضور گمرک جمهوری اسلامی و فعالین صنعتی شهرکهای صنعتی منطقه آزاد انزلی برگزار گردید.پرویز تقوی ناظر گمرکات گیلان در این جلسه گفت نظارت گمرک فقط بر تولیداتی است که از مواد اولیه خارجی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، جلسه مشترک با حضور گمرک جمهوری اسلامی و فعالین صنعتی شهرکهای صنعتی منطقه آزاد انزلی برگزار گردید.

azad-anzalid-3پرویز تقوی ناظر گمرکات گیلان در این جلسه با بیان اینکه نظارت گمرک فقط بر تولیداتی است که از مواد اولیه خارجی استفاده می کنند اضافه نمود: با عنایت به جایگاه حاکمیتی قانونی، کاراصلی گمرک مشروعیت بخشیدن به عملکرد و روند عملیات تجاری است و حضور گمرکات استان در این منطقه بنا به درخواست سازمان منطقه آزاد انزلی صورت می گیرد تا تمامی واحدهای تولیدی مستقر از خدمات و معافیتهای گمرک بهره مند شوند.

تقوی از رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی برای ایجاد شرایط ارتباط مستقیم گمرک با مدیران واحدهای تولیدی قدردانی نمود و گفت: به منظور بهره گیری از مزایای قانونی استقرار گمرک در شهرک صنعتی انزلی، شرکتهایی که تحت پوشش گمرک هستند می توانند با تأیید گمرک و سازمان منطقه آزاد انزلی اقدام به معرفی انباری برای نگهداری کالاها و مواد اولیه خود نمایند.

سید ابراهیم سقایی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه با بیان اینکه آشنایی بیشتر واحدهای تولیدی با قوانین گمرکی مرتبط با نوع فعالیت خود از جمله دلایل برگزاری این نشست است افزود: کاهش بوروکراسی اداری، زمان و هزینه های مرتبط با فعالیتهای گمرکی و امکان بهره گیری از مزایا و معافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی از جمله دلایل استقرار گمرک استان در شهرک صنعتی انزلی است.

وی از ارائه بسته اطلاع رسانی نحوه بهره مندی از قوانین و معافیت های گمرکی منطقه آزاد انزلی به واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: بر اساس ابلاغیه تفویض وزارت صنعت، معدن و تجارت، کلیه اختیارات و مسئولیتهای این وزارتخانه در محدوده منطقه آزاد انزلی به این سازمان واگذار شده است.

گفتنی است در جریان این جلسه، مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و گمرکات استان و رئیس شهرکهای صنعتی بندرانزلی به سئوالات مدیران واحدهای صنعتی فعال در محدوده منطقه پاسخ دادند.

Share