کوچکی نژاد در گفتگوی ویژه خبری؛

مقصر اصلی شرایط فعلی کارخانه پوشش، شرکت سرمایه گذاری آتیه و بانک صنعت و معدن است

علل تعطیلی بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی خاورمیانه ، « کارخانجات صنایع پوشش ایران»، دیشب در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دیشب در بخش گفتگوی خبری ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شبکه ۲ رسانه ملی با حضور جبار کوچکی نژاد از نمایندگان رشت در خانه ملت، کیومرث قربانیا عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند و ارتباط تصویری با اردشیر فخاری نماینده شرکت آتیه دماوند در گیلان، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و ارتباط تلفنی با موسوی وکیل پایه یک دادگستری، علل تعطیلی کارخانه پوشش رشت بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی خاورمیانه بررسی شد.
این کارخانه تا قبل از سال ۸۳ با ۳ هزار و ۴۰۰ نیرو فعال بود.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در ارتباط تصویری، درخصوص واگذاری شرکت صنایع پوشش ایران گفت: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند براساس مصوبه بانک صنعت و معدن به عنوان مالک ۶۶ درصدی این شرکت در سال ۸۱ با هدف واگذاری شرکت های تابعه ی بانک صنعت و معدن و به منظور تجهیز منابع تاسیس شد .

قربانیا با بیان اینکه بانک صنعت و معدن مکلف شد شرکت های تابعه خود را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند افزود : در زمان واگذاری صنایع نساجی پوشش ایران، قانون و ضوابط خاصی برای واگذاری به بخش خصوصی تعیین نشده بود و تنها براساس کلیات و ضوابط عرفی واگذاری انجام می شد.

وی گفت: آنچه مسلم است خریدار صنایع نساجی پوشش قابلیت فنی نداشت.

نماینده رشت در خانه ملت نیز که در این گفتگو حضور داشت با بیان اینکه گیلان ۲ کارخانه بزرگ شامل کارخانه چوکا و کارخانه پوشش داشت گفت: صنایع نساجی پوشش در گیلان قبل از انقلاب اسلامی از سوی فردی تاسیس شد که ۲۰ درصد از سهام آن متعلق به مالک و ۸۰ درصد سهام متعلق به بانک صنعت آن زمان بود.

جبار کوچکی نژاد افزود: کارخانه صنایع پوشش ایران در سال ۵۸ به علت بدهکاری مالکش به شرکت سرمایه گذاری آتیه یعنی بانک صنعت و معدن واگذار شد.

وی با بیان اینکه صنایع پوشش ایران در زمان فعالیتش با حدود ۴ هزار کارگر، بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود گفت: مقصر اصلی شرایط فعلی این کارخانه، شرکت سرمایه گذاری آتیه و بانک صنعت و معدن است که بخشی از تقصیر هم بر عهده سرمایه گذار بخش خصوصی است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته حدود ۱۰ مدیرعامل غیربومی داشت که دلسوز کارخانه پوشش نبودند افزود: این شرکت سرمایه گذاری، کارخانه پوشش را در زمان بحران بارش سنگین برف سال ۸۳، ۳ میلیارد و ۷۰۰ ملیون تومان فروخت.

جبار کوچکی نژاد گفت: شرکت سرمایه گذاری آتیه بیش از ۴ میلیارد تومان از محل فروش آهن آلات تخریب شده صنایع پوشش دریافت کرد.

Share