کوچکی نژاد: بندرانزلی باید بیشتر حمایت شود

زیرساخت ها در حوزه دریا با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی انجام گیرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی متولی حوزه دریایی است، گفت: هرگونه تحرکات و ایجاد زیر ساخت هایی که در حوزه دریایی انجام می گیرد باید با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جبار کوچکی نژاد روز سه شنبه ۱۶ دی ماه در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه متخصصین بخش دریایی در این سازمان از توانمندی بالایی برخوردارند و نیاز است تا دستگاهها و نهادهای مربوطه باید برای رفع مشکلات این بخش در استان و کشور اهتمام جدی داشته باشند تا رفع این موانع با سرعت بیشتر انجام شود و با توسعه این بخش، بندر انزلی نقش و جایگاه خود را در اقتصاد کشور بیش از پیش بیابد.

وی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد گیلان در شهرستان بندرانزلی قرار دارد، تاکید کرد: با کمک به مدیران حوزه اقتصادی بخصوص سازمان بنادر و دریانوردی می توانیم بخشهای اقتصادی استان را پویاتر کنیم.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی افزود: با توجه به اینکه در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم به عنوان نماینده مردم باید ناهماهنگی ها را برطرف کنیم تا مدیران بتوانند با سرعت حوزه های اقتصادی را شکوفا کرده و به همان میزان درآمد سرانه استان بیشتر شود.

کوچکی نژاد با اشاره به عملکرد موفق و مناسب بنادر در انزلی طی سال جاری تصریح کرد: با تغییر ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی از آهن آلات و چوب به غلات، سازمان بنادر نیازمند تغییر در زیر ساختها بود که توانست با به روزرسانی سریع ماهیت بندر، تحولی در  زیرساخت های خود ایجاد کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از عملکرد مثبت و رشد عملیات دریایی و بندری در استان گیلان، اظهار داشت: بنادر و دریانوردی استان عملکرد مناسبی داشته و ما شاهد رشد در بنادر استان به ویژه مجتمع بندری انزلی بودیم.

کوچکی نژاد با تاکید بر ایجاد اسکله سرپوشیده در این مجتمع بندری، گفت: باید برنامه ریزی مناسبی برای افزایش ظرفیت ها بویژه در احداث اسکله های سرپوشیده در بندرانزلی توسط اداره کل بنادر انجام شود.

وی خواستار هماهنگی ها و حمایت های بیشتر برای افزایش صادرات شد و خاطر نشان کرد: میزان صادرات باید بیش از واردات انجام شود تا با بوجود آمدن بار دو طرفه (دو سر بار) شاهد رشد اقتصادی در منطقه و استان باشیم.

وی به نقش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تامین کالاهای اساسی نیز اشاره کرد و افزود: اولویت و مبنا باید بر بندرانزلی و سازمان بنادر و دریانوردی باشد این سازمان از سازمان های پرسابقه کشور از قدیمی ترین بنادر در حوزه دریای خزر می باشد به همین منظور نیازمند آن است حمایت بیشتری از آن صورت گیرد.

کوچکی نژاد توسعه بیشتر بندرانزلی را بسیار ضروری خواند و گفت: توانمندی و ظرفیت مناسبی در مجتمع بندری انزلی وجود دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم ظالمانه باید این بندر تقویت شده و صلاح نیست بندر دیگری در کنار بندرانزلی توسعه یابد و منابع کشور هدر داده شود.

Share