معاون فرماندار رودسر در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

افتتاح پروژه آرام راه رودسر در هفته دولت | احداث بازارچه سنتی در اطراف پل خشتی تمیجان

کاظمی درباره پروژه آرام راه رودسر گفت: امیدواریم این پروژه در هفته دولت افتتاح شود زیرا لاین سمت شرق ۹۵ درصد تکمیل شده است و فقط لاین غربی باقی مانده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا “رحمان کاظمی” معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار رودسر در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در خصوص علت کندی پروژه آرام راه رودسر و اقدامات انجام شده گفت: آرام راه رودسر احیای بافت قدیمی و تاریخی رودسر است و در واقع برنامه ای است که انسان‎ها را جایگزین ماشین‎ها می‌کند. چون در جوامع امروزی ماشین‎ها جای انسان‎ها را در شهر گرفته اند و آرامشی در شهر برای شهروندان باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: این طرح در کمیته های مختلف داخل فرمانداری با پیشنهاد شهرداری تصویب شد، مجوز میراث گرفته شد و بنا بر این شد که دو طرف خیابان، آرام راه ساخته شود و یک لاین پیاده رو هم اضافه کنند تا مردم بتوانند عبور و مرور با پای پیاده داشته باشند. در این پروژه چندین جای پارکنیگ هم تعبیه شده و امیدواریم این پروژه در هفته دولت افتتاح شود زیرا لاین سمت شرق ۹۵ درصد تکمیل شده است و فقط لاین غربی باقی مانده است.

کاظمی درخصوص هزینه این پروژه نیز بیان کرد: ۷۲ میلیارد تومان برای مجموع هزینه‎ها پیش‌بینی شده است. اما این ۷۲ میلیارد تنها برای فاز آرام‎راه سازی نیست و مواردی دیگری تحت ۴ فاز همچون یکسان‌سازی تابلوهای داخل شهر، احیای سیمان‎بری های قدیمی و تعبیه محل نشستن و گلدان های در مسیر، در مجموعه این پروژه است.

کاظمی درباره زمان آغاز طرح سالمسازی دریا گفت: طرح دریا از ۱۵ خرداد به بعد بود که ما هم اکنون درحال فراهم سازی مقدماتی از جمله تعبیه سازی پارکینگ در سراسر ساحل و ایجاد سرویس بهداشتی هستیم. شهرداری رودسر یک سرویس بهداشتی ۳۲ دهنه تعبیه کرده است و طرح دریای چابکسر و واجارگاه نیز در حال آماده سازی سرویس بهداشتی هستند که امیدواریم به زودی آماده استفاده از مسافران شود.

 معاون فرماندار رودسر درباره وضعیت ترافیک سنگین خیابان شهدای رودسر به دیارمیرزا گفت: شهرداری در دوره دوم شورای شهر خود در ارتباط با خیابان شهدا یک طرح بسیار خوبی انجام داد و این طرح جدیدا در حال تکمیل است. با احداث یک خیابان جدید بعد از پل خیابان شهدا است که به سمت سرگل می‌رود و ظرفیت پارک کردن و عبور و مرور ماشین ها را دارد.

وی در ادامه گفت: این طرح مشکل پل عابر پیاده و تیر فشار قوی داشت که پل بازسازی شد و تیر فشار قوی هفته گذشته توسط همکاران اداره برق باهمکاری شهرداری رودسر کنده شد و خیابان جدید بزودی آماده آسفالت سازی است. در مجموع به زودی در دو طرف رودخانه دو عدد خیابان ۸ متری خواهیم داشت.

کاظمی با اشاره بازسازی پل خشتی تمیجان با اعتبارات دهیاری گفت: آب منطقه ای زمینهای اطراف را آزادسازی می کند و بازارچه سنتی در آن محل احداث می شود.

Share