عبور عضو شورا از خان آئین نامه احراز شرایط تصدی شهردار

یک گام تا حضور حجت جذب در شهرداری رشت

شنیده‌های دیارمیرزا از منابع آگاه حاکی از این است که وزارت کشور به زودی حکم انتصاب حجت جذب به عنوان شهردار رشت را صادر می‌کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شنیده‌های دیارمیرزا از منابع آگاه حاکی از این است که وزارت کشور به زودی حکم انتصاب حجت جذب به عنوان شهردار رشت را صادر می‌کند.

جلسه شورای شهر رشت با دستور کار انتخاب شهردار با حضور اکثریت اعضای شورا عصر روز دوشنبه (۱۷ دی‌ ماه) برگزار شد و حجت جذب توسط ائتلاف ۶ نفره به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

اگرچه انتخاب شهردار رشت پس از ابلاغ آئین نامه احراز شرایط تصدی شهردار برگزار شد اما به نظر می رسد همانگونه که برخی اعضای شورا پیش بینی کرده بودند تبصره ۵ از ماه ۳ این آئین نامه مورد بررسی صلاحیت قرار نگرفته است تا حجت جذب بدون ملاک شرط ۹ سال سابقه مدیریت به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت کار خود را آغاز کند.

در ماده  آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردارا، شرط ۹ سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری های شهرهای با جمعیت پانصد هزار تا یک میلیون نفر ذکر شده بود و در تبصره ۵ این ماده آمده است که «چگونگی تشخیص سمتهای هم سطح در مدیریت های پایه، میانی و ارشد و معادل سازی سابقه مدیریت در بخش خصوصی افرادی که از سوی شوراهای اسلامی شهرها برای تصدی سمت شهردار انتخاب می شوند، بر اساس دستورالعملی است که توسط وزارت کشور با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می شود».

Share