نخستین کشتی حامل روغن خوراکی وارد گیلان شد و در مجتمع بندری کاسپین پهلو گرفت
در حال حاضر ظرفیت مخازن روغن خوراکی در این بندر ۱۴ هزار ۱۰۰ متر مکعب بوده و ۲ مخزن ۷ هزار متر مکعبی برای سوختهای سبک، ۳۰ هزار تن سیلوی غلات در فاز نخست ایجاد و ۱۵ هزار تن دیگر نیز در دست ساخت بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابرای نخستین بار کشتی حامل روغن خوراکی وارد گیلان شد و در اسکله دولفین مجتمع بندری کاسپین این منطقه با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل، مدیران و معاونین این سازمان و فعالان اقتصادی پهلو گیری کرد.
رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بازدید از عملیات پهلو گیری این کشتی اظهار داشت: در گذشته به علت عدم ایجاد زیرساختهای لازم کشتیهای حامل روغن خوراکی نمیتوانستند محموله خود را در بنادر گیلان تخلیه کنند لذا در بنادر خارج از استان پهلو گیری میکردند اما در حال حاضر با بهره گیری از ظرفیتهای بخش خصوصی و ایجاد زیرساختهای لازم در مجتمع بندری کاسپین، نخستین کشتی حامل روغن خوراکی در اسکله دولفین این منطقه پهلو گیری کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تأمین روغن خوراکی و سوخت کشور از طریق بندر کاسپین بیان کرد: با بهره برداری از اسکله دولفین مجتمع بندری کاسپین تخلیه روغن خوراکی در این بندر انجام خواهد شد و کشتی گروی روسی حامل ۵ هزارتن روغن خوراکی از کشور روسیه بوده که بمنظور تأمین نیاز داخل در بندر کاسپین پهلوگیری کرده و طبق توافقات انجام شده بالغ بر ۱ میلیون تن روغن خوراکی از طریق این بندر وارد کشور خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با تشریح پروژههای سرمایه گذاری ایجاد بخش خصوصی در حوزه بندری گفت: یکی از مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است و در مجتمع بندری کاسپین ساخت ۴ پست اسکله، تاسیسات پسکرانه اسکله دولفین، مخازن سوخت، روغن خوراکی و سیلوهای غلات با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی توانمند ایجاد شده است.
دکتر رضا مسرور در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت مخازن روغن خوراکی در این بندر ۱۴ هزار ۱۰۰ متر مکعب بوده و ۲ مخزن ۷ هزار متر مکعبی برای سوختهای سبک، ۳۰ هزار تن سیلوی غلات در فاز نخست ایجاد و ۱۵ هزار تن دیگر نیز در دست ساخت بوده و همچنین با توجه به اهمیت ایجاد انبارهای سرپوشیده ۲ انبار با ظرفیت مجموعآ ۱۰ هزار متر مربع به برداری رسیده است و سردخانه ۱۲ هزار تنی ۲ مداره نیز در دست ساخت است که تمامی این زیر ساختهای بندری توسط بخش خصوصی ایجاد و در دست ساخت است.
دیدگاه