با حضور مسلمانان جمهوری آذربایجان

عزاداری مرزنشینان روزه دار آستارا در سالروز شهادت امام علی (ع)+ تصاویر

دسته عزاداری مردم آستارا روز چهارشنبه از مقابل سپاه تا مسجد علی ابن ابیطالب این شهر برگزار شد و مردان و زنان سیاه پوش، عشق و علاقه خود را به مولای متقیان نشان دادند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم روزه دار آستارا در سالروز شهادت حضرت علی (ع) با راه اندازی دسته عزاداری در خیابان های این شهر سوگواری کردند.

حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان بین عزاداران، قابل توجه بود و بیشتر خیابان های آستارا با پرچم های عزا سیاه پوش و تعداد زیادی از واحدهای تجاری تعطیل شده است.

همچنین آیت الله خزائلی در سالروز شهادت حضرت علی (ع) در مسجد علی ابن ابیطالب آستارا گفت: باید خصوصیات برجسته علی (ع) و خاندانش در جامعه تبیین شود و نباید فقط از مظلومیت اهل بیت (ع) گفته شود.

وی اظهار کرد: باید با بهره گیری از فضیلت شب های قدر، روشنگری های بیشتری پیرامون شخصیت این امام همام انجام شود.

استاد سطح و خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: مهم‌ ترین ویژگی امام علی (ع) دستگیری از مستمندان بود و باید بدانیم توجه به فقرا و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان بهترین توشه برای آخرت است.

وی افزود: شجاعت، یکتاپرستی و عبادت های شبانه در محراب از خصوصیات بارز امام نخست شیعیان بود.

این روحانی مبلغ با بیان اینکه حضرت علی(علیه السلام) هرچه دارد از پیامبر خدا دارد، تصریح کرد: تمامی زندگی مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) مشابه زندگی رسول خدا بود.

خزائلی با اشاره به اینکه علی(علیه السلام) مظلوم تاریخ است، گفت: همه ما وظیفه داریم به عنوان پیروان آن حضرت در این زمان به وظیفه خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم و این یک وظیفه همگانی است.

گفتنی است مردان و زنان شرکت کننده در این اجتماع بزرگ با پوشیدن لباس های حزن و اندوه و با در دست داشتن پرچم های عزا عشق و علاقه خود را یکبار دیگر به اهل بیت (علیه السلام) و مرد حق و عدالت حضرت علی (علیه السلام) نشان داده و در سوگ رحلت یگانه مرد مبارز در برابر ظلم و ستم اشک عزا ریختند.

از صحنه های جالب در این آیین، پیوستن ده ها مسلمان شیعه مرد و زن جمهوری آذربایجان به صفوف عزاداران بود که در سوگ سالروز شهادت حضرت علی(علیه الاسلام) همنوا با مداحی آذری مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه الاسلام) اشک ماتم ریختند.

Share