تا پایان سال ۹۶ عملیات زیرسازی و ریل گذاری راه آهن قزوین-رشت به اتمام میرسد
خادمی در پایان گفت: برای احداث راهآهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه آهن رشت-قزوین بازدید کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از این پروژه از اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی دهانه وسط پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین-رشت را خبر داد.
وی افزود: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راهآهن است و راهآهن قزوین-رشت یکی از مهمترین پروژههای ریلی حال حاضر کشور محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ مهمترین بخش عملیات محور قزوین-رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور میکند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راهآهن قزوین-رشت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل گذاری به اتمام میرسد افزود: تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب میشود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینهها نیز صرفهجویی قابل توجهی خواهد شد.
خادمی در پایان گفت: برای احداث راهآهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
دیدگاه