فرماندار رضوانشهر در جمع خبرنگاران:

بخشی از حقوق کارگران شرکت شفارود پرداخت می شود | تلاش می کنیم چوکا دیگر تعطیل نشود

حسنی‌پور در خصوص اجتماع کارگران شرکت جنگل شفارود نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق‌ها نیز گفت: با مکاتبات و مصوبات ما و همچنین پیگیری های استاندار محترم مجوزی برای برداشت شرکت شفارود از صنوبر دست کاشت صادر شده که بخشی از حقوق کارگران از این طریق پرداخت می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عسکر حسنی‌پور فرماندار شهرستان رضوانشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی گفت: مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی به ویژه استکبار آمریکا از ویژگی‌های بارز حضرت امام بوده که بعد از ایشان مقام معظم رهبری همان راه را با حمایت مردم و علی‌رغم فشارهای استکبار جهانی ادامه می دهند.

اشتغال در اولویت برنامه های دولت است

وی همچنین گفت: کشور ما پس از گذشت حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی، از ثبات بسیار بالایی برخوردار است هر چند کمبودهایی وجود دارد ولی دشمن همچنان دست بردار نیست.

حسنی‌پور با بیان اینکه دولت و مسوولین در تلاش هستند تا بتوانند مطالبات واقعی مردم را پاسخ دهند، اظهار داشت: اشتغال در اولویت برنامه های دولت است و این دغدغه در شهرستان نیز وجود دارد که پیگیری‌های مستمر استاندار محترم درسطح استان و فرمانداری در سطح شهرستان صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه هایی برای تخصیص وام‌های کم بهره به جوانان مستعد و جویای کار و همچنین شرکت‌ها برای جذب نیروی کار پرداخت می‌شود، افزود: در بخش گردشگری در حوزه ساحل، جنگل، ییلاق و مراتع از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستیم.

جلسات کار گروه اشتغال هر هفته برگزار می شود

فرماندار رضوانشهر همچنین افزود: برای اینکه جوانان اشتغال دائم و پایدار ایجاد کنیم، جلسات کار گروه اشتغال هر هفته برگزار می شود.

وی گفت: در حوزه شهرستان رضوانشهر برای دهه مبارک فجر بیش از ۶۱ پروزه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد که این پروژه ها در بخش های مختلف اعم از آسفالت راه روستایی، تحویل خانه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و پروژه اشتغالزایی برای ۸۲ نفر که توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد.

اورژانس اجتماعی رضوانشهر افتتاح شد

حسنی‌پور ادامه داد: تصفیه خانه شهرک صنعتی سکام که بخش از اعتبار آن توسط شهرک صنعتی استان گیلان تأمین شده است به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پروژهای عمرانی، برنامه های فرهنگی متنوع از جمله یادواره شهدا و جشن انقلاب برگزار می شود، تصریح کرد: با وجود مقارن شدن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه، برنامه های مذهبی در این خصوص برگزار می گردد.

حسنی‌پور همچنین گفت: با همکاری مدیر کل محترم بهزیستی استان گیلان، اورژانس اجتماعی رضوانشهر با جذب تعدادی از جوانان متخصص شهرستان راه اندازی شده که می تواند بخشی از نیازهای شهرستان را در خصوص آسیب‌های اجتماعی رفع کند.

هیچ اقدامی در خصوص واگذاری چوکا به شرکت‌های داخلی و خارجی نشده است

فرماندار رضوانشهر در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد زمزمه های واگذاری شرکت چوکا به شرکت‌های داخلی و خارجی گفت: هیچ اقدامی در خصوص واگذاری چوکا به شرکت‌های داخلی و خارجی نشده است.

وی همچنین افزود: مشکل اصلی چوکا موضوع سرمایه در گردش است که این شرکت در بخش مواد اولیه در تنگناست و با مساعدت‌های انجام شده در دهه فجر این شرکت استارت زده می‌شود و تلاش می‌کنیم که این کارخانه دیگر تعطیل نشود.

بخشی از حقوق کارگران شفارود پرداخت می شود | اجازه نمی دهیم حتی یک روز از حقوق کارگران ضایع شود

حسنی‌پور در خصوص اجتماع کارگران شرکت جنگل شفارود نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق‌ها نیز گفت: با مکاتبات و مصوبات ما و همچنین پیگیری های استاندار محترم مجوزی برای برداشت شرکت شفارود از صنوبر دست کاشت صادر شده که بخشی از حقوق کارگران از این طریق پرداخت می شود.

وی ضمن تقدیر ار صبر و شکیبایی کارگران تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم حتی یک روز از حقوق کارگران ضایع شود و تمام تلاش ما اینست که کارگران عزیز بتوانند تا قبل از عید حقوق و عیدی های خود را دریافت کنند.

فرماندار رضوانشهر همچنین در خصوص زمین های ساحلی که در زمان قبل از انقلاب در اختیار دانشگاه ها قرار داده شده و در حال حاضر بعضی از این زمین ها بصورت قطعه ای بفروش میرسد که این امر موجب ناراحتی و اعتراض ساحل نشینان رضوانشهری و پره سری شده است، گفت: شهرستان رضوانشهر حدود ۲۴ کیلومتر ساحل دارد که بخش عمده ای از این سواحل در زمان قبل از انقلاب به دانشگاهای شهرهای بزرگ اختصاص داده شده، پیگیری های لازم انجام شده و استاندار محترم قول پیگیری در سطح دولت را داده است و ما اجازه خرید و فروش این زمین ها را نمی دهیم.

وی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه در خصوص اطلاع رسانی به موقع گفت: پیگیری حقوق شهروندی مردم از وظایف ماست که به کمک رسانه ها آن را انجام می دهیم.

Share