رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان خبر داد

راه شهادت تا آزادی قدس باز است | برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه گیلان

جعفری از برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه همزمان با دومین سالگرد علمدار جبهه فرهنگی گیلان با سخنرانی وزیر اسبق اطلاعات خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن جعفری در جمع خبرنگاران با تبریک ایام ربیع الاول و تسلیت زلزله کرمانشاه اظهار کرد: شهدا شمع محفل بشریت هستند. جنس شهید قابلیت خاصی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه فرزندان دهه ۸۰ دوران جنگ را ندیدند اما روح انقلابی در آنها وجود دارد، تصریح کرد: استخوانهای شهدا میلیونها آدم را به دور خود جمع می‌کند. شهدا برای ما عزیز هستند زیرا از جان خود گذشتند.

وی به شبهات ایجاد شده توسط برخی افراد اشاره کرد و گفت: می‌گویند شهدای دفاع مقدس کم سواد بودند و از روی احساس وارد جنگ شدند اما شهادت امثال چمران و باکری نشان می‌دهد که شهدای ما از روی احساسات نرفتند بلکه برای دفاع از مهین و اسلام رفتند.

جعفری با بیان اینکه قالب سنی شهدای ۸ سال دفاع مقدس بین ۱۸ تا ۳۰ سال بود، تصریح کرد: جوانان از انگیزه دنیایی جدا شده و جان خود را فدای انقلاب کرند و ما امروز امنیت خود را مدیون شهدا هستیم.

وی افزود: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که راه شهادت تا آزادی قدس باز است. زمانی آزادی کربلا بود که امروز همه به راحتی وارد کربلا می‌شوند و این از برکت خون شهدا است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، امنیت، اقتدار و آرامش را به کشور ما هدیه دادند، افزود: تمام معادلات سیاسی و فن دیپلماسی حاصل خون شهدا است.

جعفری دفاع از حرم را تکرار تاریخ خواند و افزود: جوانان به تاسی از امام شهدا وارد میدان جهاد شدند.

وی به شهید سید اسماعیل سیرت نیا از شهدای مدافع حرم گیلان اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار علم دار جبهه فرهنگی و سید شهدای مدافع حرم استان گیلان است و همیشه در عرصه فرهنگی حضور داشت.

جعفری در ادامه اظهارات خود با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه بیان کرد: هشت شهید به‌ عنوان شهدای شاخص رسانه در گیلان معرفی شدند که نخستین آن‌ها شهید میرزا کوچک جنگلی بود و بعد از ایشان، حجت‌الاسلام انصاری، سیرت نیا، کوچک زاده، اسحاقی، ثابت‌قدم، محمدرضا نشرودکل و شهید اخوان هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از چاپ اولین کتاب شهدای بسیج رسانه خبرداد و افزود: میدانی هم به نام شهدای بسیج رسانه نام گذاری شده است.

وی افزود: اولین یادواره شهید رسانه همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا در مهدیه رشت و با سخنرانی وزیر اسبق اطلاعات کشور حجت الاسلام ولمسلمین مصلحی برگزار میشود.

جعفری همچنین به برگزاری تئاتری در مورد زندگی این شهید بزرگوار خبرداد و گفت: این تئاتر با توجه به خاطرات شهید سیرت‌نیا از زبان پدر و مادرش اجرا خواهد شد.

گفتنی است این نشست با حضور والدین شهید اسماعیل سیرت‌نیا در دفتر خبرگزاری فارس گیلان برگزار شد.

Share