ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت آموزی در مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان بر ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت آموزی در مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان ،دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان بر ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت آموزی در مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان تأکید کرد.
رحمت علی صابری حقایق دبیر این شورا در استان در اولین جلسه کارگروه نظارت و ارزیابی بر مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان اظهار کرد: از مهمترین اهداف این کارگروه ارتقای توانمندی های معاونان و مدیران سما در شهرستان های مختلف استان و استفاده از تجارب یکدیگر، شفاف سازی وظایف و نقش های مدیران مدارس، رؤسای آموزشکده ها و سایر کارکنان ذی ربط، اصلاح و بهسازی امور مدارس و آموزشکده های سما، نظارت بر اجرای برنامه پنج ساله توسعه کمی و کیفی سازمان سما، بررسی وضعیت مدارس و آموزشکده ها و انطباق آنها با استانداردهای مربوطه در جهت ارتقای کیفیت آموزشی،تربیتی و مهارت آموزی و …. است.
صابری گفت: به این منظور کارگروهی در استان شامل یک نفر با سابقه ریاست آموزشکده و آشنا به امور سما، یک نفر از کارکنان خبره در امور مدارس استان، یک کارشناس اداری و مالی و حسابرسی از حوزه سما و سه نفر از افراد صاحب نظر در امر تعلیم و تربیت تشکیل و کلیه مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان حداقل دو بار در سال و در حوزه های مختلف مدیریتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری و مالی، باشگاه پژوهشگران جوان، فضاهای آموزشی و … ارزیابی خواهند شد.
صابری ادامه داد: از وظایف این کارگروه ارزیابی عملکرد مدارس و آموزشکده های سما استان و کمک به رفع کاستی ها و ارتقای کارآمدی و اثرگذاری واحدهای آموزشی، ایفای نقش هدایتگری و ارائه راهکارهای مناسب به منظور ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در واحدهای سما، بررسی نقاط قوت و ضعف مدارس و آموزشکده ها براساس ارزیابی به عمل آمده و ارائه راهکارهای لازم به منظور ارتقای کمی و کیفی مدارس و آموزشکده ها به هیأت مرکزی، کمک به اصلاح فرآیندهای اداری، مالی، آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس و حمایت از خلاقیت ها و نوآوری ها و معرفی مدارس و آموزشکده های برتر و شایسته قدردانی به شورای نظارت و هماهنگی استان است.
صابری خاطر نشان کرد: کلیه معاونت های سما استان گیلان باید ضمن تشکیل کارگروه ارزیابی و نظارت شهرستانی، خودارزیابی از مدارس و آموزشکده های زیر مجموعه شهرستان مذکور را انجام داده و ضمن آماده نمودن مستندات لازم براساس شاخص های تعیین شده، همکاری های لازم را با کارگروه ارزیابی و نظارت استانی به عمل آورند.
در پایان براساس برنامه زمانی تدوین شده، کارگروه ارزیابی و نظارت استانی مأموریت خود را از مدارس سما لاهیجان آغاز نمود.
دیدگاه