در نشست شوراي قضايي استان عنوان شد

حدود ۷۰ میلیارد تومان از اضافه پرداخت ها به بیت المال برگشت/گلایه فلاح از حضور برخی واسطه ها و کارچاق کن ها در ادارات گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ با پیگیریهای صورت گرفته در بازرسی حدود ۷۰ میلیارد تومان از اضافه پرداخت هایی که توسط سازمان ها صورت گرفته بود به حساب دولت عودت داده شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای قضایی به ریاست احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری و رییس شورای قضایی استان در اداره کل  بازرسی  گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش پور در ابتدای این نشست پیشاپیش  ماه مبارک رمضان و هفته قوه قضاییه را گرامیداشت و از مدیران دستگاههای تابعه قوه قضاییه در استان گیلان خواست جهت  هرچه باشکوه تر برگزاری ایام فوق اهتمام ورزند.۸۸۸

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با اشاره به  اینکه همه انسانها در معرض انحراف  و آسیب می باشند خاطر نشان کرد: مقوله فرهنگ در دستگاه قضایی دارای اهمیت فراوان است به همین منظور جلساتی با هماهنگی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در سازمانها  برگزار شده و کلیه کارکنان از بیانات و رهنمودهای علما و اهل فن در جهت ارتقای اخلاق و  پایبندی به آموزه های اسلامی استفاده بهرهمند گردند.

وی  تعاملات فی ما بین دستگاه های تابعه قضایی را  مطلوب ارزیابی نمود و  تصریح کرد: دستگاه قضایی در معرض آسیبهای درونی و بیرونی بسیاری است  و باید  از  تمام ظرفیت خود در جهت  صیانت و حفاظت آن  بهره گیرد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه فرارسیدن ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای برپایی محافل قرآنی  ذکر کرد و  افزود: این جلسات باید با شکوه و معنویت هرچه بیشتر  برگزار گردد.

احمد سیاوش پور از سازمانهای تابعه خواست تا در هفته قوه قضائیه عملکرد دستگاه تحت مدیریت را از طریق رسانه ها جهت اطلاع رسانی عمومی منعکس نمایند.

گلایه از حضور برخی واسطه ها و کارچاق کن ها در ادارات

در ادامه این جلسه سید مهدی فلاح میری  معاون قضایی رییس کل و رئیس حفاظت اطلاعات  دادگستری استان  با تشکر از  اقدامات سازمان بازرسی در جهت اجرای  سیاست پیشگیری و آموزش  مدیران استانی، به ارائه  گزارشی در خصوص عملکرد  حفاظت اطلاعات دادگستری استان پرداخت .

وی با ابرازگلایه مندی از حضور برخی واسطه ها و کارچاق کن ها در ادارات و سازمانهای دولتی  تصریح کرد : تعداد زیادی از این افراد که بعضا به صورت باند و گروه فعالیت می کنند شناسایی شده  و برخوردهای قاطع قانونی با آنان صورت گرفته است.

این مقام قضایی تیزبینی و تدبیر  قضات در شناسایی  افراد سودجو را  قابل تقدیر دانست  و از  پرسنل دستگاه قضایی و سازمان های تابعه خواست تا به محض برخورد با افراد مشکوک  از طریق حفاظت اطلاعات دادگستری استان از احراز هویت آنان مطلع گردند.

حدود ۷۰ میلیارد تومان از اضافه پرداخت ها به بیت المال برگشت

در ابتدای این نشست  نیز سیف الله مسرور بازرس کل  استان جمع بندی از اقدامات سازمان بازرسی استان را در سال ۱۳۹۴  و   دوماهه اابتدایی سال جاری ارائه نمود.

وی  تعداد بازرسی های انجام شده در سال گذشته را ۲۱% بیش از تعداد مصوبی  که در برنامه  پیش بینی شده بود  عنوان کرد .

بازرس کل استان  یکی از وظایف  سازمان بازرسی را آسیب شناسی سازمان ها و نهاد ها ذکر کرد و افزود: کارگروه های مختلفی در قالب موضوعات اقتصادی ، تولید و توسعه  و زمین، سیاسی و قضایی ، فرهنگی واجتماعی و …  به آسیب شناسی  پرداخته  و موارد  یافت شده را  به دستگاه ها  ابلاغ نموده اند که  اکثر آنها اجرا شده و بخشی نیز در حال اجرا می باشد.

وی  همچنین خاطر نشان کرد: در سال ۹۴  با پیگیریهای صورت گرفته در بازرسی حدود ۷۰ میلیارد تومان از اضافه پرداخت هایی که  توسط سازمان ها  صورت گرفته بود  به حساب دولت عودت داده شد.

این مقام قضایی  آسیب های شناسایی شده در سال ۹۵ را در  حوزه های  بانک و بیمه، نیرو و ارتباطات، جهادکشاورزی و محیط زیست، راه و شهرسازی، صنعت معدن تجارت، شهرداری ها، بهداشت ودرمان، فرهنگ و رسانه، ورزش وجوانان و …  دانست و  ابراز داشت: بازرسان استانی  با دقت و  توجه این آسیب ها را بررسی کرده   و از وقوع  آنان  جلوگیری به عمل می آورند.

مسرور  استان گیلان را چهارمین استان  از حیث گزارشات واصله مردمی ذکر کرد و  افزود: مردم فهیم  استان، عملکرد ادارات و مسئولان را به دقت رصد کرده و  هرگونه تخلفی را از طریق سامانه ملی  سازمان بازرسی اعلام می نمایند.

بازرس کل استان  در خاتمه از اهتمام سازمان بازرسی به مقوله حفاظت ازاراضی ملی خبرداد و گفت: در سال گذشته همت  فراوانی در برخورد با متخلفان و متجاوزان  به محیط زیست و منابع طبیعی صورت گرفته و امسال نیزعزم جدی در برخورد با تغیر کاربری و ساخت وسازهای غیرقانونی  در دستور کار قرار گرفته است.

tel final1

Share