در ۲۵کیلومتری غرب آستارا

آبگرم داش علی جاذبه ای بی نظیر در شهر بامهای سفالی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آستارا ،شهر بامهای سفالی گیلان آبگرم داش علی را به عنوان جاذبه ای بی نظیر در دل خود جای داده و با آغوش باز در انتظار گردشگران نشسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهر بامهای سفالی گیلان آبگرم داش علی را به عنوان جاذبه ای بی نظیر در دل خود جای داده و با آغوش باز در انتظار گردشگران نشسته است.

۲۴۷۳روستای گیلده در ۲۵کیلومتری غرب آستارا، مرکز دهستان حیران است. این روستا با ۱۳۳خانوار قریب به ۵۸۸نفر جمعیت دارد. جاده گیلده آسفالت بوده و این روستا دارای آب لوله کشی از چشمه، حمام، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و دفتر مخابراتی است. بیشترین معروفیت این روستا به دلیل توریستی بودن آن و قرار گرفتن در مسیر آبگرم علی داشی، مشه سویی ومنطقه فندقلو است.

 طبیعت زیبا و جنگل‌های بکر این منطقه نیز همه ساله پذیرای هزاران تن از گردشگران و کوهنوردان استان گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غیره است. به‌طوری‌که در سال‌های اخیر به علت مناظر زیبای آن چندین فیلم بلند و کوتاه از سوی کارگردانان و فیلم‌سازان معرف کشور در این روستا جلوی دوربین رفته است که می‌توان به فیلم کوتاه «نوروز گلی» برنده جشنواره لموند فرانسه اشاره کرد.

اکثر اهالی این روستا به کشاورزی، دامداری و گله داری مشغول هستند.
جاده گیلده آسفالت بوده و این روستا دارای آب لوله کشی از چشمه و از آب و هوای معتدل برخوردار است. بیشترین معروفیت این روستا به دلیل توریستی بودن آن و قرار گرفتن در مسیر آبگرم علی داشی، مشه سویی و منطقه فندقلو است. آب گرم علی داشی، آبگرمی طبیعی است که یک حوضچه کوچک از سنگ و آجر برای آبتنی دارد. با حدود یک ساعت و نیم پیاده روی از میان درختچه‌های کوتاه ولیک، آلوچه وحشی و درختان بلوط و پس از رد کردن خانه‌ی چوبی که همیشه چند کودک در اطراف آن برای فروش دوغ حاضر هستند و گذر از رودخانه می‌توان به جنگل‌های انبوه که اغلب شامل درختان ممرز و راش است رسید از آنجا تا آبگرم نیز حدود یک ساعت و نیم راه است.
در مسیر جنگل چندین آبشار و چشمه وجود دارد که آب آنها برای نوشیدن به دلیل داشتن گل و لای توصیه نمی‌شود. در نزدیکی آبگرم یک قهوه خانه کوچک وجود دارد که محل مناسبی برای رفع خستگی و نوشیدن چای می‌باشد. با ادامه دادن مسیر آبگرم با حدود ۴ ساعت پیاده روی به منطقه فندوقلو میرسیم که در حوزه استان اردبیل قرار دارد. منطقه فندقلو شامل جنگلهای درخت فندق است که یک مرکز تفریحی و گردشگری نیز دارد.

خواص درمانی آب گرم علی داشی بسیار معروف است و دردهایی همچون درد مفاصل (روماتیسم) چشم درد، دل درد، کمر درد، رفع باد و قولنج و تقویت اعصاب را شامل شده و بسیاری از این ناراحتی‌ها را درمان می‌کند. علاوه بر خاصیّت درمانی، به دلیل واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظر و خوش آب و هوا از ویژگی توریستی و تفریحی خاصّی برخوردار است.

tel final1

Share