معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری در مصلای رشت

خوف مومن از مرگ نیست/ نماز بر انسان‌های غیر مومن سخت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام احمد مروی نیروی صبر، مقاومت و نماز را از راه‌های رسیدن به خدا دانست و افزود: نماز بر انسان‌های غیر مومن سخت است و فرد خاشع، نماز و خشوع در برابر خدا را می‌پسندد و یقین دارد خدا را ملاقات می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام احمد مروی شامگاه سه‌شنبه در مراسم شب قدر و شهادت مولای متقیان امام علی (ع) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به موضوع خوف از خدا پرداخت و اظهار کرد: یاد مرگ و خوف از خدا در تربیت انسان تاثیر دارد.

marvi-age_5وی نیروی صبر، مقاومت و نماز را از راه‌های رسیدن به خدا دانست و افزود: نماز بر انسان‌های غیر مومن سخت است و فرد خاشع، نماز و خشوع در برابر خدا را می‌پسندد و یقین دارد خدا را ملاقات می‌کند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر انسان به حضور در محضر الهی و روز محشر اعتماد داشته باشد خضوع در دلش ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ تردیدی در مرگ نیست و همه آن را قبول دارند، گفت: خوف مومن از مرگ نیست زیرا مرگ عالم دیگری است که باید در آن حساب و کتاب پس داد و ذره‌ای عمل خیر و شر بدون پاسخ نمی‌ماند و صورت واقعی نماز و عمل خوب و بد در آن دنیا آشکار می‌شود.

مروی با تصریح بر اینکه در قرآن کریم بسیار به خوف از خدا توصیه شده است، خاطرنشان کرد: کسانی که از خدا و حسابرسی خدا خوف دارند با هوای نفس مبارزه می‌کنند و بهشت جایگاه آنهاست.

وی دو نوع خوف را تعریف کرد و افزود: یک نوع خوف از خدا به خاطر گناهان و معصیت‌هایی است که انسان انجام می‌دهد و دیگری خوف برای عظمت خداست.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه انسان مومن با دیدن قدرت کبریایی خدا دچار خوف می‌شود، ادامه داد: بزرگی و عظمت خدا در انسان عارف خوف ایجاد می‌کند.

وی به گریه‌های امام علی (ع) و دیگر ائمه اطهار و پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: گریه‌های ائمه و پیامبر به خاطر معصیت نبود زیرا اینها پاک و معصوم و بدون گناه هستند و گریه‌های آنها به خاطر خوف از جلال خدا بوده است.

مروی با بیان اینکه خداباوران از خدا می‌ترسند، تصریح کرد: خدا به انسان فیض می‌رساند بنابراین چرا انسانی که از خود هیچ چیز ندارد در برابر خدا نافرمانی می‌کند.

وی به حدیثی از شکایت فردی از علی (ع) در نزد پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: فردی نزد پیامبر رفت و از عدالت و سخت‌گیری علی (ع) شکایت کرد و پیامبر (ص) فرمود از علی (ع) شکایت نکنید زیرا علی «ذوب» در ذات خدا شده است.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: اینکه امام علی (ع) در خدا ذوب شده است یعنی او چنان تسلیم خداست که اراده و فکر او جز رضای خدا نیست و ما امیرالمومنین (ع) را چنین عبد و بنده خدا می‌دانیم بنابراین همه برای یک بار از خوف خدا ناله کنیم و اشک بریزیم و دل‌ها را نرم کنیم.

 مراسم شب قدر و قرائت دعای توسل با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و دیگر عزاداران حضرت علی (ع) در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

/فارس

Share