در دیدار اعضاي ستاد کنگره روحانيون شهيد کشور با اعضاي شوراي شهر رشت مطرح شد

آمادگی مدیریت شهری برای مشارکت در خرید و احیای خانه آیت الله احسان بخش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صابر ابراز داشت: با ارتباطات دو سویه حرکتهای موثری صورت می گیرد و شورا و شهرداری آمادگی دارد با خرید خانه هایی از خانواده های شهدا و بهسازی آن یک مکان فرهنگی ایجاد نماید.مدیریت شهری همچنین آمادگی دارد در خرید و احیای خانه آیت الله احسان بخش نیز مشارکت نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای ستاد کنگره روحانیان شهید کشور با اعضای شورای شهر رشت دیدار و گفتگو کردند.

SG205405_resizeحجت الاسلام جلالی ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و مدیریت شهرداری از کمک ها و حمایت های مادی و معنوی شورا و شهرداری در برگزاری کنگره سرداران شهید و کنگره روحانیون شهید استان گفت: کنگره روحانیان شهید از سال ۸۹ با سخنرانی آیت اله نوری همدانی در رشت شروع شد و درچارت کنگره، مدیریت شهری نقش پشتیبانی را دارد و  تاکنون نیز  نقش موثری در برگزاری کنگره های شهدا داشته است.

وی ضمن عرض تسلیت رحلت آیت الله امینیان ابراز داشت: فرزند شهید آن بزرگوار نیز در کسوت روحانی بودند، ما ظرفیتهای شهید روحانی زیادی در استان داریم که باید معرفی شوند.

سردار عقیلی نیز ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری کنگره سرداران شهید  در کشور ارایه داد و گفت: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از روحانیان شهید در کشور نداریم و بررسیها نشان می دهد در کشور ۴۵۰۰ روحانی شهید داریم و  استان گیلان بیش از ۱۵۰ شهید روحانی تقدیم جنگ کرده است.

وی خواستار حمایت های شورا و شهرداری در جمع آوری، ثبت و نگهداری اسناد شهدا شد.

عقیلی تصریح کرد: هدف از جمع آوری این اسناد، تولید محصولات فرهنگی در قالب کتاب، نشریه ،نرم افزار و مستندهای تلویزیونی  است تا فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود.

وی از تخصیص مکان و کمک در ساخت تندیس یادمان شهدا در رشت از سوی مدیریت شهری قدردانی کرد و خواستار حمایت های بیشتر شورا و شهرداری در این راستا شد.

عقیلی همچنین اذعان داشت: شورا و شهرداری می تواند در نصب تصاویر شهدا در استندهای  شهر، تابلوهای تبلیغاتی و بیلبردها نقش فعالی داشته باشد. همه ما مدیون خون  شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: بیت حضرت آیت الله احسان بخش و منزل ایشان می باید بازسازی شده و به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

بوستانها به نام شهدای روحانی نامگذاری شوند

سردار نصیری نیز یاد و خاطره شهید میرزاکوچک خان را گرامی داشت و گفت: اعضای کنگره شهید استان با برنامه در این نشست حاضر شده و امیدواریم حاصل این جلسه رضایت روحانیان شهید از ما باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه چهره شهر نشان دهنده حضور روحانیان شهید در جنگ نیست.

نصیری افزاد: بدون هیچ جناح بندی می باید دست به دست هم دهیم و برای یادمان شهدا کار با ارزشی انجام دهیم، همه ما نگران تهاجم فرهنگی هستیم و دور شدن از قداست شهدا موجب می شود نفوذ فرهنگ بیگانه گسترش یابد، ما از اعضای شورا و شهرداری انتظار داریم دراین راستا به ما کمک کنند.

وی خواستار نامگذاری بوستانها به نام شهدای روحانی شد و افزود : نصب تصاویر و یادمان شهید در همان بوستان ازدیگر خواسته های ماست.

نصیری همچنین تصریح کرد: مکان یگان حفاظت برای کنگره در نظر گرفته شده و تقاضا می شود اعضای شورا ضمن بازدید از این مکان، در هر بخش که می توانند یارگیر ما باشند.

آمادگی مدیریت شهری برای خرید و احیای خانه آیت الله احسان بخش

SG205443_resizeحجت الاسلام طاهری نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش برای شهدا موجب می شود در زندگی دنیوی و اخروی توفیق کسب نماییم، امیدواریم یک روز عملکردرشت را برای کنگره سرداران شهید ارایه دهیم.

فاطمه شیرزاد، عضو هیات رییسه شورا، ضمن خیر مقدم  به اعضای کنگره سرداران شهید گفت: خون شهیدان موجب بارور شدن درخت انقلاب شده است.

وی افزود: استان گیلان در طول ۸ سال جنگ یکی از مهمترین استانها در پشتیبانی بوده و رشت ۲۲۰۰ شهید و گیلان ۸هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: استان گیلان در طول ۸سال جنگ یکی از مهمترین استانها در پشتیبانی بوده است و رشت با تقدیم ۲۲۰۰ شهید و گیلان با تقدیم ۸هزار شهید به انقلاب، خدمات شایانی داشته است.

شیرزاد همچنین درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفت و اذعان داشت: از سوی کنگره شهدا اقدام های خوبی تاکنون صورت گرفته است. ترویج سیره شهدا موجب می شود آرمانهای شهدا کمرنگ نشود.

وی افزود: به برکت خون شهدا امروز مسئولین پشت میزهای خود نشسته اند و نتیجه آن باید خدمت کردن به مسئولان باشد.

شیرزاد تصریح کرد: بعد از انحلال شورای سوم، آمدن به شورا یک ریسک بود و خوشبختانه چهره های خوبی از ایثارگران، خانواده های شهدا و از مسئولان استانی وارد شورای شهر شدند و امیدواریم با همدلی و همزبانی بتوانیم خارج از دسته بندیها، در جهت خدمت رسانی و توسعه رشت گام برداریم.

عضو هیات رئیسه شورا ابراز داشت: تلاش داریم تصاویر و المانهای بیشتری از شهدا در شهر نصب نماییم و ساخت و نصب یادمان معراج و المان شهدا در پل عراق یکی از حرکتهای فرهنگی شهرداری در راستای ترویج آرمان های شهدا بود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان بتوانند با همدلی در این راستا حرکت های بیشتری انجام دهند.

کارگرنیا نیز افزود: تلاش شما قابل تقدیر است و قطعا شورا و شهرداری نیز در همین راستا حرکت کرده اند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد نامگذاری های معابر، میادین و کوچه ها به نام شهدا نامگذاری می شود و شورای شهر نیز تلاش دارد آنچه در شان شهداست فضای ارزشی در شهر ایجاد نماید.

SG205451_resizeفرهاد شوقی همچنین گفت: شهدا قهرمانان واقعی جامعه هستند و باید برای نسل جوان به عنوان الگو معرفی شوند و ما متاسفانه نتوانستیم شهدای بزرگ را به جامعه درست معرفی نماییم.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا ابراز داشت: شورا و شهرداری دغدغه دارند  تا همگام با شما برای ترویج آرمانهای شهدا و معرفی ابعاد زندگی شهدا گام بردارند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با همدلی و مشارکت بتوانند در این عرصه گام بردارند. شوقی تاکید کرد: در این راه باید از علم روز استفاده کرد.

موسوی روزان دیگر عضو شورا نیز شورا را خانه ی مردم خواند و گفت: موجب خرسندی است که اعضای ستاد دلسوزی دارند و برای بهسازی منزل آیت الله احسان بخش برنامه دارند.

وی ضمن بیان خاطراتی از حرکتهای ایشان در زمان جنگ تصریح کرد: نام و یاد شهدا همواره تقدس دارد و هدف ما هم این است که اخلاص و اثر گذاری از طریق یادمان شهدا و زندگینامه شهدا صورت گیرد.

روزان درخواست کرد؛ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند لازم است یاد و نام شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود و نباید تنها به ظاهر اکتفا شود تا برای نسل آتی الگو باشد.

محمود باقری نایب رئیس شورا هم گفت: متاسفانه اهداف و سیره شهدا در خلال یادمانها و تصاویر شهدا گم شده است و نسل جدید حتی مکان زندگی شهید را هم نمی دانند و درک نمی کنند آنها در چه شرایطی جنگیده اند.

عضو شورا افزود: متاسفانه با ساخت المان و حرم برای شهدا و تبلیغات در این راستا از اصل قضیه منحرف شده ایم و خالی شدن مساجد نشان می دهد ما نتوانسته ایم ارمانهای شهدا را در جامعه ترویج نماییم.

وی اذعان داشت: لازم است در وصیت نامه شهدا بیشتر کار کنیم. و بررسی کنیم وصیت نامه شهدا تا چه اندازه در جامعه جاری است.

صابر، رئیس شورا نیز ضمن تقدیر از این حضور گفت: اعضای شورا همگی آشنا با فرهنگ جهاد و شهادت هستند.

وی افزود: شورا و شهرداری همواره تلاش دارند در حد توان خود به ترویج فرهنگ شهادت کمک کنند، بهسازی گلزار شهدا، بازسازی مزار میرزا و تخصیص بودجه برای سنگفرش مسیر منتهی به مزار میرزا و نامگذاری معابر به نام شهدا حرکتهایی است که تاکنون مدیریت شهری انجام داده است.

رئیس شورا تاکید کرد: کارهای اجرایی تلاش مضاعف متولیان را می طلبد. شورا و شهرداری در این راه کوتاهی نخواند کرد ولی متولین کنگره نیز باید پیگیر باشند بر همین اساس لازم است یک نفر رابط از سوی کنگره پیگیر درخواست های ستاد باشد.

وی ابراز داشت: با ارتباطات دو سویه حرکتهای موثری صورت می گیرد و شورا و شهرداری آمادگی دارد با خرید خانه هایی از خانواده های شهدا و بهسازی آن یک مکان فرهنگی ایجاد نماید.

صابر افزود: مدیریت شهری همچنین آمادگی دارد در خرید و احیای خانه آیت الله احسان بخش نیز مشارکت نماید.

/روابط عمومی شورای شهر

Share