لاهوتی:متوقفکردن شمارهگذاری خودرو سدی مقابل سوءاستفادههای خودروسازان
دیارمیرزا عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیطزیست و توسعهپایدار مجلس، با بیان اینکه مطرح کردن نبود سوخت یورو ۴ در کشور از سوی خودروسازان، تنها بهانهای برای بیتوجهی به قانون است، گفت: بهنظر من برخورد سازمان حفاظت محیطزیست با خودروسازان بسیار منطقی و معقولانه است، اما در حیطه قانون باید این اقدامات را بهطور کامل روشن […]
دیارمیرزا عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیطزیست و توسعهپایدار مجلس، با بیان اینکه مطرح کردن نبود سوخت یورو ۴ در کشور از سوی خودروسازان، تنها بهانهای برای بیتوجهی به قانون است، گفت: بهنظر من برخورد سازمان حفاظت محیطزیست با خودروسازان بسیار منطقی و معقولانه است، اما در حیطه قانون باید این اقدامات را بهطور کامل روشن و شفافسازی کرد.
مهرداد لاهوتی،در واکنش به مناقشات میان سازمان حفاظتمحیطزیست و کارخانههای خودروساز درباره ممنوعیت شمارهگذاری خودروهای تولید داخل در سال جاری، گفت: بهنظر من برخورد سازمان حفاظت محیطزیست با خودروسازان بسیار منطقی و معقولانه است، اما در حیطه قانون باید این اقدامات را بهطور کامل روشن و شفافسازی کرد.
نماینده مردم لنگرود در مجلسی شورای اسلامی، با اعلام اینکه هماکنون خودروسازان در کشور از فرصت بهوجود آمده حداکثر سوءاستفاده را میکنند، افزود: حال که قیمت این محصولات افزایش چند برابری داشته است، این صنایع باید کیفیت محصولاتشان را هر چه سریعتر ارتقا بدهند.
وی با بیان اینکه مطرح کردن نبود سوخت یورو ۴ در کشور از سوی خودروسازان، تنها بهانهای برای بیتوجهی به قانون است، یادآور شد: هماکنون شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی آمادگی کامل را برای توزیع سوخت یورو ۴ دارا است، از طرف دیگر بر اساس آمار سازمان حفاظت محیطزیست هماکنون آمادگی تولید حدود ۲۵ میلیون لیتر سوخت یورو ۴ در کشور وجود دارد، منتها خودروسازان هنوز به تعهدات خود پایبند نبودهاند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه خوشبختانه در کمیسیون عمران مجلس کلیات طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به تصویب رسید و در آینده جزئیات این طرح مطرح میشود، گفت: بر اساس یکی از بندهای این طرح نیروی انتظامی مکلف به برخورد با خودروسازان و متوقف کردن تولیدات فاقد تکنولوژی یورو ۴ است، اما متأسفانه هماکنون خودروهای تولید داخل تکنولوژی یورو ۲ را هم به سختی کسب کردهاند.
وی با بیان اینکه در طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، تکلیف هر سازمان و دستگاه برای کاهش آلودگی مشخص شده است، گفت: در این طرح بهطور خاص به موضوعاتی مانند حمل و نقل، برخورداری معافیتهای مالیاتی و گمرکی، کاهش سن معاینه فنی از پنج سال به دو سال، بهبود کیفیت سوخت، بهبود کیفیت خودرو، ایجاد کمربند و فضای سبز اشاره شده است.
سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس نهم، با اعلام اینکه هماکنون یکی از عوامل افزایش تصادفات جادهای، بیکیفیت بودن خودروهای تولید داخل است، تصریح کرد: این موضوع موجب شد که در ایام نوروز افزون بر هزار نفر در اثر تصادفات جادهای جان خود را از دست بدهند، باید گفت که یکی از عوامل مهم و اصلی این تصادفات نقص خودروهای داخلی است.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیطزیست و توسعهپایدار مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه بهطور حتم مجلس از اقدامات سازمان حفاظت محیطزیست در جهت کاهش آلودگی هوا حمایت میکند، گفت: تمام دستگاهها باید به قانون تن داده و بر اساس آن اقدام به تولید محصولات خود کنند
دیدگاه