هزینههای بالا، خروجی محدود؛ آیا عملکرد روابط عمومی شهرداری لنگرود نیاز به بازنگری ندارد؟
سه حوزه اصلی فعالیت روابط عمومی شهرداری لنگرود شامل تولید محتوا و گرافیک (اسلاید، پوستر، بنر)، عکاسی و فیلمبرداری از پروژهها و برگزاری یا پوشش رسانهای رویدادها، طی بیش از یک سال گذشته به یک «آژانس تبلیغاتی» سپرده شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسناد و پرداختهای مالی نشان میدهد سه حوزه اصلی فعالیت روابط عمومی شهرداری لنگرود شامل تولید محتوا و گرافیک (اسلاید، پوستر، بنر)، عکاسی و فیلمبرداری از پروژهها و برگزاری یا پوشش رسانهای رویدادها، طی بیش از یک سال گذشته به یک «آژانس تبلیغاتی» {نام محفوظ} سپرده شده است.
این تمرکز کامل قراردادها بر یک پیمانکار، میتواند نشانه وجود قرارداد انحصاری یا فقدان رقابت واقعی در فرآیند امور باشد.
همچنین پراکندگی زمانی پرداختها نیز – که به شکل ماهانه یا هر ۴۰ روز یکبار انجام شده – بیشتر به قراردادهای مستمر شباهت دارد تا پروژههای مقطعی؛ به طوریکه گویا این آژانس تبلیغاتی انگار همانند یک پرسنل شهرداری حقوق بگیر این سازمان است.
از سوی دیگر بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان، در برخی موارد، هزینههای پرداختشده با حجم و کیفیت محتوای تولیدشده همخوانی ندارد و نیازمند مقایسه با نرخ واقعی بازار است.
این وضعیت پرسشی اساسی را پیشروی افکار عمومی میگذارد: چرا برخی اعضای شورا که حتی مصرف میوه و چای در جلسات را مصداق استفاده از بیتالمال دانسته و از آن پرهیز میکنند، در برابر چنین مسائلی – که به گفته منتقدان گاهی زیان مستقیم به شهرداری وارد کرده – چنین حساسیتی ندارند و حتی با صورتجلسات رسمی، آن را تأیید میکنند؟
کارشناسان معتقدند تنها با ایجاد سازوکارهای شفاف، رقابتی و نظارت دقیق میتوان از بروز چنین انحصارهایی در شهرداریها جلوگیری کرد.
دیدگاه