رئیس شورای شهر لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا؛

منتظر تائیدصلاحیت شهردار منتخب لنگرود هستیم | طرح ۵۰۰ میلیارد تومانی برای رودخانه لنگرود

فداکار در مورد آخرین وضعیت شهردار منتخب لنگرود به دیارمیرزا گفت: منتظر استانداری و وزارت کشور هستیم و امیدواریم تا قبل سال حکم شهردار لنگرود امضا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام فداکار رییس شورای شهر لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا در مورد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری لنگرود گفت: بودجه ۱۴۰۱ در حال تدوین و آماده‌سازی است و شهرداری تا اخر این هفته به شورای شهر ارسال خواهد کرد.

رییس شورای شهر لنگرود در مورد میزان بودجه شهرداری لنگرود نیز گفت: سال گذشته بودجه شهرداری لنگرود ۱۰۳ میلیارد تومان برآورد شده که این رقم جدا از متمم بودجه است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی که احتمالا خواهد داشت، بودجه امسال را معادل ۱۲۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌کنیم.

وی در مورد جذب سرمایه گذار برای شهر لنگرود اظهار کرد: به جهت ارتباطاتی که با ارگان‌های مختلف داشتیم تا کنون برخی از سرمایه گذاران برای سامان دهی رودخانه لنگرود طرح و برنامه‌های خود را ارائه دادند و صحبت‌های اولیه و بازدید‌های میدانی انجام شد.

فداکار ادامه داد: طرحی که برای رودخانه لنگرود در دست کار داریم که رقم اجرایی این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان است و اگر این طرح تصویب شود اتفاق بزرگی برای شهر لنگرود خواهد بود.

رئیس شورای شهر لنگرود در مورد کارخانه کمپوست به دیارمیرزا گفت: خرید دستگاه برای این کارخانه یکی از کارهای درخشان شهرداری لنگرود و شورای پنجم و ششم بود که این دستگاه به ارزش ۱۱ میلیارد تومان از کشور آلمان خریداری شد.

وی ادامه داد: راه اندازی کارخانه کمپوست بستگی به شرکتی دارد که با شهرداری همکاری میکند و با توجه به قول این شرکت کارخانه تا سال آینده راه اندازی خواهد شد.

فداکار در مورد تالاب کیاکلایه نیز گفت: این تالاب همانطور که میدانید مورد بی‌مهری برخی از مسئولین قرار گرفت. این تالاب از ۳۰۰ هکتار به ۱۳۰ هکتار تبدیل شده است و برای حفظ آن با مذاکره دادگستری و ارگانهای دیگر شهرداری لنگرود مسئول حفظ و صیانت این تالاب شده است.

وی در مورد ارزیابی شش ماهه شورا لنگرود اظهار داشت: مصوبات مختلفی در زمینه فرهنگی و عمرانی داشتیم و با تلاش و لطف خداوند کارها تسریع پیدا کرده است که برگزاری همایش شهر گیلکی یکی از این موارد بود.

فداکار در مورد آخرین وضعیت شهردار منتخب لنگرود به دیارمیرزا گفت: شورای ششم در انتخاب شهردار همان روزهای اول اقدام کرد که اولین گزینه ما رد صلاحیت شد و دومین گزینه محمد نیک خواه انتخاب شد اما متاسفانه بعد از گذشت ۳ ماه ونیم هنوز تایید ایشان نیامده است و منتظر استانداری و وزارت کشور هستیم و امیدواریم تا قبل سال حکم شهردار لنگرود امضا شود.

Share