سه رشته پرمتقاضی به سبد رشتههای دانشگاه تربیت دبیر اضافه شد
رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور، گفت: سه رشته پرمتقاضی به سبد رشتههای دانشگاه تربیت دبیر اضافه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی پورکمالی انارکی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عصر امروز در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است با بیان اینکه در کنار فضا، تجهیزات، برنامه درسی نیازمند معلم در تراز سند هستیم، گفت: برای اینکه به اهداف سند تحول بنیادین دست پیدا کنیم نیازمند معلم تمام ساحتی هستیم.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه قلب تپنده آموزش و پرورش است، گفت: مقام معظم رهبری نیز از دانشگاه به نام عنوان مرکز ثقل یاد میکنند.
پورکمالی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر همه مؤلفهها در شرایط ایده آل باشند ولی معلم شرایط مطلوب نداشته باشد کار به سرانجام و مقصود نمیرسد.
به گفتهپور کمالی؛ وظیفه اصلی دانشگاه تربیت معلم بر اساس مأموریت و انتظارات در راستای ارتقای کیفیت و توسعه عدالت است.
وی تصریح کرد: همزمان با تحول در مدیریت، تحول در معلم نیز باید ایجاد شود و این در حیطه مأموریتهای دانشگاه است.
رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با تأکید بر اینکه با تمام توان در این مسیر گام برمی داریم، گفت: در یک سال گذشته با حضور دکتر کاظمی حمایتهای زیادی از این دانشگاه شده است و این امر سبب شد که ظرفیت جذب دانشجو طی یکسال اخیر دو برابر شود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه رشتههای فنی و حرفه ای، افزود: اگر میخواهیم ظرفیت متوسطه را در شاخه فنی و حرفهای به ۵۰ درصد برسانیم باید ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر را به ۷ هزار نفر افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم رشتههای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را پوشش بدهیم. کما اینکه در یک سال گذشته سه رشته جدید پر متقاضی را به سبد رشتهها اضافه کردیم.
وی ادامه داد: رشته طراحی لباس، رشته حسابداری و رشته معماری داخلی از جمله آنها بودند.
پورکمالی گفت: برنامه درسی صلاحیت معلمان را در ۱۸ رشته بازنگری کردیم.
رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات نیز رشد خوبی داشتیم، گفت: قطعا این افزایش، صرف کیفیت بخشی به آموزش و تجهیزات میشود.
به گفته وی برای پذیرش دانشجو با دانشگاه ملی مهارت نیز تفاهم نامه و توافقی منعقد شد تا برای تربیت دانشجوی مهارتی و متخصص و مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش اقدام هماهنگ و مؤثری انجام پذیرد.
دیدگاه