وزیر آموزش و پرورش:

۴۵۰ ملک آموزشی واگذار می شود | جذب ۱۰۰۰ «دکترمعلم» برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر مولد سازی اموال و دارایی های آموزش و پرورش گفت: ۴۵۰ ملک آموزشی برای مولدسازی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، یوسف نوری بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در بابلسر با ااظهار اینکه فرهنگ کارآفرینی در جامعه ایجاد نشده است، گفت: مهارت‌هایی باید به معلمان بیاموزیم تا بتوانند آن را پیاده کنند و دانش آموزان مهارت‌ها را فراگیرند.

وی با اظهار اینکه مازندران در حوزه آموزش و پرورش سرآمد است و منابع خوبی دارد، گفت: نیروی انسانی مازندران بسیار کارآمد است و بزرگترین بنگاه اقتصادی آموزش و پرورش در اختیار مازندرانی‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف، افزود: مولد سازی در حوزه پروژه‌های آموزشی توسط خیران در دستور کار قرار دارد و بیش از ۴۵۰ ملک آموزشی را شناسایی کردیم تا آن را بفروشیم پروژه‌های خیران را تکمیل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تأمین تجهیزات و امکانات مدارس و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش در حوزه طرح‌های بنیادین طرح‌های زیادی در دست اقدام دارد.

نوری با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان و آغاز این طرح گفت: همچنین مراکز تربیت معلم از حالت دانشگاه عادی به دانشگاه مأموریت گرا تبدیل می‌شود و مجوز هزار دکتر معلم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان گرفته شد تا به عنوان هیئت علمی مشغول کار شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هزار و۳۰۰ مجوز دریافت شد در حالی در حال حاضر ۳۴۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان گرفته شد و از این تعداد هزار مجوز به دکتر معلمان داده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار نفر در طرح ثبت نام کردند، گفت: داشتن شش مهارت از جمله اخلاقی، فهم مفاهم قرآنی و نرم افزارهای کاربری از جمله شرایط جذب در دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

Share