مدیر پایانه مرزی آستارا اعلام کرد

اجرای کامل سامانه نوبت‌دهی هوشمند کامیون‌ها در مرز آستارا

عظیمی اظهار کرد: با نوبت‌دهی الکترونیکی کامیون‌ها، انتظار رانندگان برای خروج از مرز که تا پیش از این روز‌ها طول می‌کشید به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش‌یافته و صف‌های طولانی کامیون‌ها نیز دیگر در شهرستان مرزی آستارا مشاهده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر پایانه مرزی آستارا از اجرای کامل سامانه نوبت دهی هوشمند کامیون‌ها در مرز این شهرستان با هدف انسجام و سرعت‌بخشی به ترانزیت کالا خبر داد.

 مرتضی عظیمی اظهار کرد: در راستای بهتر اجرایی شدن این طرح و به منظور رفع اشکالات موجود، جلسه‌ای اخیرا با حضور روسای انجمن صادرات، تجار و نمایندگان شرکت های حمل و نقل بین المللی و ترانزیت و با حضور مجری طرح سامانه برگزار شد.
وی ضمن قدردانی از همکاری تجار، انجمن ها ، تجار و شرکتهای حمل و نقل بین المللی در اجرای این طرح، اظهار کرد: همه باید برای اجرای این طرح همکاری کرده تا موانع لازم بر طرف شود و با اجرای صد درصدی این طرح رانندگان می توانند در هر کجای ایران باشند نوبت گرفته و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
وی بیان کرد: ۹۰ درصد از این طرح از سال ۱۴۰۱ اجرایی شده و ۱۰ درصد باقی مانده نیز از دهم دی ماه سال جاری اجرایی می شود.
مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: سامانه هوشمند نوبت دهی در پسکرانه مرزی مستقر است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تعامل پایانه مرزی توانسته است علاوه بر رفع نواقص سیستم های مکانیزه سخت افزاری و نرم افزاری سامانه هوشمند نوبت دهی با موفقیت امکان بهنگام سازی مستمر اطلاعاتی، تسریع در نوبت دهی و اعلام بارپایانه، ساماندهی و مدیریت حمل و نقل بار را نیز عملیاتی کند.
عظیمی اظهار کرد: با نوبت‌دهی الکترونیکی کامیون‌ها، انتظار رانندگان برای خروج از مرز که تا پیش از این روز‌ها طول می‌کشید به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش‌یافته و صف‌های طولانی کامیون‌ها نیز دیگر در شهرستان مرزی آستارا مشاهده نمی‌شود.
مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ کامیون ترانزیتی از مرز زمینی آستارا خارج می‌شود و ساماندهی حمل و نقل کالا از وظایف اصلی پایانه مرزی است.

Share