رئیس دانشگاه گیلان؛

دانشگاه گیلان هیچ گونه دانشجوی اخراجی و تعلیقی نداشته است

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه درباره فضاسازی رسانه‌ای در ارتباط با جلوگیری از بازگشت دانشجویان تعلیقی و اخراجی این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان در اتفاقات ۱۴۰۱ و به دلیل فعالیت‌های سیاسی و صنفی دانشجوی اخراجی نداشته است تا به دانشگاه برگردانده شوند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمد دوستار در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه قبولی دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه گیلان، نقطه آغاز یک مسیر جدید و سرشار از فرصت‌های علمی و حرفه‌ای است گفت: شما دانشجویان ورودی جدید با حضور خود در دانشگاه، خون تازه‌ای در رگ‌های دانشگاه دمیده‌اید که از این پس به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه گیلان هستید.

رئیس دانشگاه گیلان افزود: مسئولین، اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه در تلاش هستند زمینه و بستر فضای شاداب و امیدآفرین را برای دانشجویان دانشگاه به عنوان آینده‌سازان ایران عزیز فراهم کنند تا در فضایی آرام بتوانند به تحصیل بپردازند.

وی افزود: رویکرد دانشگاه گیلان، ارتقاء کیفیت و مهارت محورکردن آموزش از طریق تقویت ارتباط با حوزه صنعت و جامعه و برگزاری رویدادهای فناورانه است، از این‌رو دست‌اندرکاران صنایع، خدمات و کشاورزی می‌توانند نیازهای خود را به دانشجویان و اعضای هیأت علمی برای انجام پژوهش‌ها اعلام کنند تا با انجام تحقیقات و بکارگیری نتایج آنها در عرصه صنعت؛ هزینه‌ها کاهش و کیفیت تولیدات و خدمات ارتقاء یابد.

دکتر دوستار در ادامه به برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه آثار انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در آبان ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: این جشنواره رویدادی برای رقابت و عرضه دستاوردهای علمی برتر دانشجویان در قالب کارهای علمی و دانشجویی است.

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه درباره فضاسازی رسانه‌ای در ارتباط با جلوگیری از بازگشت دانشجویان تعلیقی و اخراجی این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان در اتفاقات ۱۴۰۱ و به دلیل فعالیت‌های سیاسی و صنفی دانشجوی اخراجی نداشته است تا به دانشگاه برگردانده شوند.

وی درباره اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها، مبنی بر اینکه دانشجویان تعلیقی دانشگاه گیلان بازنگشتند و با اشاره به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تأکید رئیس جمهور مبنی بر بازگشت دانشجویان تعلیقی ناشی از حوادث ۱۴۰۱ که مطالبه‌گری داشتند، افزود: دانشگاه گیلان هیچ گونه دانشجوی اخراجی و تعلیقی نداشته است و در این خصوص نیز، اطلاعات درخواست شده در اختیار سازمان امور دانشجویان قرار داده شد.

دکتر دوستار بیان کرد: ممکن است دانشجویی به دلیل تخلفات آموزشی و اداری، طبق قانون و ضوابط پس از بررسی در کمیته‌های مرتبط تعلیق شود یا برای ادامه تحصیل تذکری دریافت نماید، اما دانشجوی اخراجی و تعلیقی به خاطر فعالیت سیاسی و صنفی و اتفاقات ۱۴۰۱ نداشتیم و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص تکذیب می‌شود.

وی ضمن استقبال از عضویت و فعالیت دانشجویان در تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، سیاسی، بسیج دانشجویی، انجمن‌های علمی و هیأت مذهبی در دانشگاه، گفت: اینگونه فعالیت‌ها باعث توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانشجویان می‌شود که در آینده نیز در مسیر شغلی اثربخش خواهند بود.

وی در پایان از تلاش‌های کلیه دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارمندان و خانواده‌های آنان برای رشد و پیشرفت دانشگاه در مسیر علمی و پژوهشی و فرهنگی تقدیر کرد.

Share