مدیرکل پست گیلان اعلام کرد؛

آغاز عملیات اجرایی پایگاه داده مکانی لنگرود | پایگاه نشانی استاندارد لنگرود به بهره برداری می رسد

مدیرکل پست گیلان از آغاز ثبت اطلاعات ۸۰ هزار رکورد شهر لنگرود از امروز خبر داد و گفت: با تکمیل پایگاه داده مکانی، نصب پلاک هوشمند اماکن را آغاز می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان امروز یکشنبه ۶ آبان ماه در آیین رونمایی از پایگاه داده مکان محور(جی.نف) شهر لنگرود، با بیان اینکه عملیات اجرایی پایگاه داده مکانی و پایگاه داده نشانی به طور همزمان آغاز می شود، اظهار کرد: با تکمیل این دو پایگاه، پایگاه نشانی استاندارد لنگرود نیز به بهره برداری خواهد رسید که زیرساخت لازم و حیاتی دولت الکترونیک و شهر هوشمند است.

وی با قدردانی از اعضای شورا و شهردار لنگرود تحقق دولت الکترونیک را نیازمند زیرساخت الکترونیک دانست و افزود: اگر شهر و شهروند الکترونیک نداشته باشیم، نمی توانیم دولت الکترونیک را رقم بزنیم.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه پایگاه داده مکانی به مدیریت شهری امکان می دهد در هر لحظه به صورت برخط در جریان قابلیت ها، ظرفیت ها و امکانات شهر باشد، گفت: پایگاه داده مکانی می تواند مبنای اطلاعات دقیق و علمی برای تصمیم گیری های مدیریتی قرار بگیرد.

هوشنگی با اشاره به کاربرد پایگاه داده مکانی و نشانی استاندارد برای تامین فضای سبز و اماکن ورزشی و حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک و ارائه خدمات برخط به شهروندان، ادامه داد: اداره کل پست گیلان در کنار شهرداری لنگرود بوده و می توانیم این شهر را به عنوان شهر الگویی دولت الکترونیک معرفی و شهر هوشمند را پیاده سازی کنیم.

وی با بیان اینکه پایگاه داده مکانی لنگرود در سامانه جی.نف کشور بارگذاری و بر روی نقشه به روز خواهد شد، گفت: فرصتی برای توسعه اقتصادی و گردشگری شهر لنگرود ایجاد شده که نیازمند پیگیری و ظرفیت سازی مدیریت شهری است.

مدیرکل پست گیلان نصب پلاک هوشمند اماکن را مرحله آخر پروژه جی.نف دانست و یادآور شد: براساس قانون همه دستگاه های خدمت رسان باید کلیدواژه های خود را با کد پستی تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه از امروز ثبت اطلاعات ۸۰ هزار رکورد شهر لنگرود را آغاز می کنیم، گفت: با توجه به توسعه شهری لنگرود، با افزایش رکوردها مواجه خواهیم بود و طی چند ماه آینده یک پایگاه مدرن و به روز را در اختیار مدیریت شهری قرار می دهیم.

عکس: ابوالفضل شکری

Share