به مناسبت هفته گردشگری و با حضور استاندار گیلان؛

۱۰ پروژه گردشگری با میزان اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان در گیلان به بهره‌برداری رسید

۱۰ پروژه گردشگری گیلان با صرف اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان با حضور استاندار گیلان و دیگر مسئولان استانی و ویدئو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر بندر انزلی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته گردشگری و با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، صالح امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی ۱۰  پروژه گردشگری گیلان با صرف اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

از ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده ۳ هتل ۳ ستاره، یک هتل چهار ستاره، یک مجتمع گردشگری، سه اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ واحد پذیرایی بین راهی و یک سفره‌خانه سنتی می‌باشد.

اسدالله عباسی  استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه با افتتاح این تعداد پروژه برای بیش از ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۰ پروژه گردشگری با میزان اشتغال ۱۶۵ نفر، ۲۳۷ اتاق، ۵۳۷ تخت و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بودیم

وی‌ با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم شهید جمهور در حوزه گردشگری گفت: عملکردی که در دولت سیزدهم و در حوزه گردشگری داشتیم بسیار مهم بوده است به طوری که در ۲ سال گذشته ۱۵۰ بنای تاریخی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش دولتی، خصوصی و مشارکتی مرمت‌سازی شده و ۲۲۰ اثر تاریخی نیز تعیین تکلیف شدند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری جشنواره‌های گردشگری و فرهنگی در حوزه‌های مختلف در این استان افزود: در راستای معرفی فرهنگ و تمدن گیلان، در سه سال گذشته ۵۰۰ جشنواره فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ و تمدن استان گیلان برگزار شده است.

عباسی با اشاره به جایگاه گیلان در ثبت رویدادهای گردشگری بیان کرد: گیلان نخستین استان در ثبت رویدادهای گردشگری بوده و در این حوزه دارای رتبه اول کشور هستیم.

وی یکی از اهداف دولت سیزدهم و وفاق ملی را به آثارهای ملی دانست و گفت: گیلان در این حوزه دارای رتبه چهارم کشور بوده و تلاش‌های خوبی در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان بخشی از خدمات دولت سیزدهم در حوزه گردشگری تصریح کرد: افتتاح موزه رشت دوزی، موزه عشایر، شال‌بافی، موزه حصیر بافی، موزه نساجی، چادر شب بافی، دارائی بافی، چموش دوزی و‌… از جمله خدمات دولت سیزدهم بوده است.

عباسی با اشاره به افرایش ۱۷۰ درصدی ورود گردشگران به گیلان افزود: این میزان حجم مسافران به گیلان نشان‌دهنده وجود بناهای تاریخی و گردشگری متنوع در این استان است.

Share