رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

کمبود پزشکان متخصص و پرستار؛ اتمام ابرپروژه‌های سلامت‌محور مطالبه گیلانیان از دولت چهاردهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبیین آخرین وضعیت نظام سلامت گیلان برای معاون وزیر بهداشت، اتمام ابرپروژه‌های سلامت‌محور از جمله بیمارستان جنرال رشت را مطالبه گیلانیان از دولت چهاردهم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت، دیدار کرد.

آشوبی در نشست مشترک با معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت آخرین وضعیت منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بودجه نظام سلامت استان، تخصیص اعتبارات ملی به طرح‌های عمرانی و منابع ارزشمند انسانی شاغل در گیلان را در کنار هزینه‌های جاری، عمرانی و مطالبات پرسنلی و پیمانکاران، تشریح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست به ابرپروژه‌های در دست احداث نظام سلامت استان گیلان اشاره کرد و گفت: بیمارستان جنرال ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت، دانشکده پزشکی و بیمارستان جایگزین پورسینا از مهمترین ابرپروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که مردم از دولت چهاردهم انتظار دارند تا سریعاً اتمام و به بهره‌برداری برسد.

آشوبی همچنین به موضوع کمبود پزشکان متخصص، پرستار و دیگر کادر اداری و پشتیبانی در نظام سلامت استان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت به نظام سلامت استان جهت رفع کمبودها و نقیصه‌ها شد.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه شناور در گیلان و ضعف عدیده زیرساخت‌های سلامت استان در ارایه خدمات به ذینفعان، فرسودگی فضای آموزشی، بهداشتی و درمانی را نسبت به جمعیت هدف و مورد اشاره ناکافی توصیف کرد و نیازمند توجه ویژه و قابل توجه وزارت متبوع دانست.

طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست، عقب‌ماندگی‌های سلامت‌محور در گیلان را قابل حل و جبران دانست و آن را نیازمند برنامه‌ریزی صحیح، منطقی و کارآمد همراه با تلاش توصیف کرد.

وی همچنین از به‌کارگیری همه تلاش‌های قانونی وزارت بهداشت در رفع کمبودهای نظام سلامت گیلان تاکید کرد و اتمام طرح‌های عمرانی از جمله بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی رشت را از اولویت‌های دولت چهاردهم اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت همچنین از حضور و بازدید میدانی طرح‌های سلامت‌محور فعال و در دست احداث گیلان خبر داد.

Share